רשלנות רפואית בהריון

ההיריון הוא ללא ספק התקופה המרגשת ביותר של כל אישה. המשפחה מתגייסת לעזרה וכל מה שנחוץ נקנה מבעוד מועד. החדר של התינוק העתידי קורם עור וגידים והחודשים חולפים לקראת הרגע הגדול שקרב ובא. מאידך מדובר גם על תקופה לא פשוטה שכרוכה בבדיקות שונות חלקן הן בגדר חובה וישנן בדיקות שלא כלולות בסל אך ניתן לבצע אותן במידה הצורך.

רשלנות רפואית בהריון מתקיימת כאשר אחד מהגורמים הרפואיים קרי, אחות, רופא, מפעיל אולטרסאונד וכדומה שוגים במהלך עבודתם ובכך גורמים לבעיה כל שהיא שעלולה לפגוע בתהליך ההיריון או במהלך הלידה. רשלנות יכולה להיות גם אבחון לקוי שכתוצאה ממנו חלה הסתבכות כלשהי.

תוכן עניינים

עם מי ניתן להתייעץ בנושא.

היות שמדובר על תקופה רגישה מאוד בחייה של האישה וישנם לחצים רבים בקרב בני המשפחה, ההורים והילדים האחרים ניתן לשער שיבוצעו מהלכים שונים שלא תמיד יבואו בקנה אחד עם רצונה של האישה. הרופאים הם הסמכות העליונה ויש לנו נטייה לסמוך על כל מילה שלהם. מאידך גם רופאים עלולים לשגות ולספק מידה מוטעה או לבצע הליך רפואי שאינו נחוץ.

העצה הטובה ביותר הינה ללכת על בטוח ולנסות לקבל חוות דעת נוספת מרופא נוסף. בכל מקרה כדאי מאוד לשמור את כל המסמכים הרפואיים ותוצאות הבדיקות כך שיהיו בידיכם הוכחות שכל הליך רפואי שנעשה.

רשלנות רפואית בהיריון

עורך דין מומחה

במידה ונתקלתם בחשד לרשלנות כלשהי שנעשתה בזדון או בשוגג יש לפנות עורך דין שמתמחה בנושא רשלנות רפואית. עו"ד גלית קרנר מתמחה בייצוג נפגעי רשלנות רפואית. הידע המשפטי של עורך דין כזה נתמך בידע רפואי רב ובהבנה כיצד פועלת המערכת מבפנים. עורך דין מומחה ידע גם להביא עדים מומחים מטעמו שיאששו את הטענות שלכם ויזכו אתכם בפיצויים הראויים.

במקרה של רשלנות רפואית בהריון הטעויות עשויות להשליך לא רק על האם היולדת אלא גם על כל המשפחה הקרובה וכמובן התינוק שייוולד. לעיתים הבעיה תתגלה רק לאחר מספר שנים, ולכן מומלץ לשמור על כל המסמכים הרפואיים אם וכאשר יזדקקו להם בבית המשפט. כל מסמך הוא בעל חשיבות גבוהה וחשוב לשמור על כל המסמכים.