לימודי nlp – למי זה יכול להתאים

בכל תחום שאנחנו הולכים ללמוד או מתכוונים ללמוד, השאלה הראשונה שאנחנו שואלים את עצמנו היא, האם זה מתאים לנו, האם זה מתאים לאופי שלנו, האם זה מתאים למה שאנחנו מכוונים, האם אנחנו יכולים למצוא את עצמנו עוסקים בתחום זה גם בעוד שנים רבות מהיום.

עכשיו, ברור מאליו שאנחנו לא יכולים לתת לעצמנו תשובה מלאה בנושא. אנחנו יכולים לדעת אם זה מתאים לנו, אם לא באופן מלא לגמרי אז באופן כמעט מלא, אנחנו יכולים לדעת אם אנחנו רוצים לעסוק בתחום זה, אנחנו בוודאי יכולים לדעת אם לשם אנחנו מכוונים, זה לא מבטיח שאנחנו נעסוק בתחום הזה כל החיים, אך כל התשובות הנ"ל, יכולות לתת לנו תשובה כמעט מלאה לשאלה, האם זה מתאים לנו.

כשאנחנו שואלים את עצמנו האם להירשם ללימודי NLP, אז באופן טבעי השאלה הזאת עולה גם כן. כלומר, גם במצב זה אנחנו נשאל את עצמנו, האם זה מתאים לנו, האם אנחנו נרצה לעסוק בתחום זה, האם אנחנו מכוונים לעסוק בנושא זה. לכן חשוב שאנחנו נדע למי זה בדיוק יכול להתאים, כלומר מי יכול למצוא את עצמו עוסק בתחום ונהנה מכך.

אז למי זה מתאים באמת?

תחום של NLP מחייב כמה דברים מאנשים שבוחרים ללמוד ולעסוק בו. ראשית, הוא מחייב יכולת של תקשורת בינאישית טובה. לא לכל אחד מאיתנו יש את זה. אנחנו צריכים לדעת לגייס את כל הכלים והאמצעים לשם כך. יש אנשים שזה בא להם בקלות, אצל אחרים זה יותר קשה.

שנית, אנחנו צריכים הרבה מאוד סבלנות, מאחר ומדובר בתהליך של עבודה עם אנשים זה הכרחי. אנחנו לא יכולים לזרז תהליכים ואנחנו לא יכולים לצפות שהגורם איתו אנחנו עובדים יעבוד מהר יותר ממה שהוא יכול.
nlp

שלישית, אנחנו צריכים להיות מסוגלים לדבר מול אנשים, אפילו אם זה מול בן אדם אחד, זה חשוב.

ארבע, לימודי NLP דורשים יכולת חשיבה מיוחדת ויכולת לימוד. לכן חשוב שיהיו לנו את התכונות האלה.

חמש, לימודי NLP דורשים מאיתנו השקעה ולשם כך אנחנו צריכים זמן. חשוב לקחת את זה בחשבון.