האם הרמת משקולות חשובה לירידה במשקל

אם אתם רוצים להתחיל לחטב את גופכם ולרדת במשקל – חשוב שתדעו כי הרמת משקולות אינה רק בונה מסת שריר ומנפחת את שרירי הגוף, אלא שהרמת משקולות תורמת גם לחיטוב והורדת משקל.

עם זאת ישנם אנשים שכאשר הם מתחילים להרים משקולות ולהתאמן בחדר הכושר רואים כי דווקא משקלם עלה. אבל מה זה אומר? כיצד מתמודדים? ואיזה תרגילים מומלצים לירידה במשקל? כל הטיפים והעצות הטובות בהמשך.

אם אתם רוצים להתחיל לחיות באורח חיים בריא יותר, חשוב שתדעו כי אחת הדרכים לעשות זאת היא לשנות את הרגלי התזונה ולהתחיל להרים משקולות.

כיום אפשר לעבוד על כל שרירי הגוף באמצעות משקולות, בין אם מדובר על שרירי הרגליים, התאומים, שרירים הידיים, הישבן, אחורי היד, שרירי החזה, הבטן הגב והכתפיים.

כדי להתאמן ניתן לעבוד עם משקולות אשר מייצרות בעיקר התנגדות או עובדות על הפעלת כוח רב בשרירים.

אבל מדוע כאשר מתאמנים דווקא עולים במשקל?

רבים המאמנים החדשים אשר מתאכזבים בחודשי האימון הראשונים בזמן שהם עולים על המשקל ורואים כי חלה עלייה של 3 קילו בממוצע במשקלם.

עם זאת חשוב לדעת שכאשר מתחלים להתאמן מסת השריר עולה ולכן קיימת ירידה במשקל, כך שלאחר כמה חודשי אימון השומנים מתחילים להישרף, תוך שהמקומות שבהם היה שומן הופכים לשרירים ומתעצבים.

הרמת משקולות

אז כיצד מתמודדים עם העלייה המשקל?

פשוט מתעלמים ולא שמים לב למשקל שלכם אלא להיקפים ולמסת השריר שעלה. כיום ניתן לבדוק היקפים באמצעות מאמן כושר ולהבין האם אתם עומדים בסטנדרטיים שייחלתם להם. בנוסף מוטב לבדוק האם ביגוד שלא עלה עליכם בעבר כעת מתאים לכם ולשים לב לפרופורציות הגוף וההרגשה הכללית.

חשוב לדעת כי ככל שתתאמנו ותבצעו תרגילי בטן, הרמת משקולות באמצעות משקולות רגליים, עבודה על הרמת משקלים כבדים באמצעות אימון יד אחורית ועוד – כך תורידו במשקל ותוכלו לעצב את שרירי גופכם. עם זאת חשוב להתחיל באימוני הרמת משקולות בהדרגה עם הוראות ממאמן אישי והעלאת המשקל בזמנים נכונים וקצובים.