הלוואות

קיימים מצבים בהם נזקקים אנשים לסכומי כסף גדולים, יחסית, לצורך  מטרה מסוימת. במקרים בהם אין לאנשים כספים זמינים כאלו, וכאשר הם אינם רוצים להכביד על תזרים  המזומנים  השוטף שלהם, הם יכולים לבקש ולקבל הלוואה כספית, שלמעשה, תפתור את הבעיה במיידית. לקיחתה נעשית לצורך מטרות שונות: שיפוצים כלליים, לצורך ניתוח מיוחד שאינו  ממומן על ידי רשויות הבריאות, לחילופין, לצורך אירוע חתונה או אירוע משפחתי חשוב אחר. יש מקרים, בהם רוצים לרכוש נכס או דירה למגורים והמשכנתא אינה מספיקה ועוד.

קיימות הלוואות בתנאים שונים. יש שניתנות לשנים ארוכות, יחסית, וככל שהתקופה  ממושכת יותר, אזי, לרוב, הריביות עליהן גבוהות יותר. יש שנלקחות לצורך גישור כלומר: למספר חודשים ספורים עד שסכומי הכסף שמצויים בקרנות השתלמות או בתכניות החיסכון אמורים להשתחרר וכדומה. יש כאלו בהן מחזירים מדי חודש את  הקרן ואת הריבית והן קרויות שפיצר. סכום  הקרן המוחזר הינו קבוע וסכום הריבית  החודשית יורד בהתאמה.

הלוואות מסוג אחר נקראות גרייס. יש הנלקחות לתקופה קצובה ובמהלכה מחזירים אך ורק את הריבית.  בסוף  התקופה מחזירים את  הקרן או מאריכים לתקופה  נוספת – במידה והדבר אפשרי. יש שנקראות גרייס מלא והן פועלות אחרת. הנותן מאפשר למלווה שלא לשלם כלל בתקופה עליה הוחלט ולהתחיל לשלם רק לאחריה. אלו מתאימות מאוד כפתרונות נקודתיים ויש שמנצלים אותן. כל לקוח יכול להחליט על  אלו המתאימות לצרכיו. מומלץ מאוד לקחת אותן לתקופה קצרה, יחסית. 

הלוואות ניתנות לאחר פרוצדורה קבועה אשר במהלכה נבדקים נתונים שונים של  הלקוחות כולל תזרים  מזומנים, מקורות וסכומי הכנסה קבועים. יש גופים שרוצים לקבל  בטחונות כספיים או שעבוד של נכסים דוגמת נדל"ן ומכוניות. יש המוכנים לתת הלוואות ללא בטחונות או ערבויות אחרות ורק על סמך  הניסיון שיש לגוף הנותן עם  הלקוח. רבות מהן ניתנות על ידי בנקים ומוסדות פיננסיים מוסדיים, אבל רבות אחרות ניתנות גם על ידי גופים פרטיים ואחרים אשר יכולים לאשרן במקרים בהם הגופים  המוסדיים נמנעים מכך. צריך לזכור, כי יש להחזיר אותן וצריך לתכנן את  ההחזר היטב כדי למנוע סיבוכים אפשריים.