בטיחות בעבודה

עבודות פיזיות מעמידות את האדם בפני סכנות שונות. אם בעבר היו פרויקטים מבוצעים תחת אחריות גלובלית וללא פיקוח משמעותי המוודא את השמירה על בטיחותם של עובדים, הרי שבשנים האחרונות ההקפדה בנושא הולכת ונעשית חמורה יותר. שלא כמו בעבר, בטיחות בעבודה היא אינה נושא הנתון לבחירה של המפקח, אלא חובתו. המפקח על העבודה מחויב להבטיח את שלמות בריאותו  וגופו של העובד בכל התנאים בהם הוא מצוי.

כאשר מדובר בפרויקטים גדולים המיועדים לשרת אוכלוסיות רחבות היקף, חשיבות השמירה על בטיחות במקום העבודה הופכת רבה עוד יותר. בטיחות בעבודה משמעותה התוויית כל המתקנים הדרושים לצורך שמירה על בטחונו הפיזי של העובד, יצירת התנאים המקיפים המאפשרים לו להגן על עצמו מפני סכנות, שמירה על תקינות המתקנים לאורך זמן, ביטוח העובד והגנה עליו מפני כל פגיעה אפשרית.

קבלנים רבים אינם מודעים לחשיבות של השמירה על בטיחות בעבודה אולם עם ההחמרה בתקנים שהציב משרד העבודה, פחות ופחות קבלנים מוכנים להסתכן בהנחת חיי העובדים בסכנה. לפיכך, קיימים כיום גופים שונים המדריכים את המפקחים כיצד ניתן להגן על העובדים ולשמור עליהם מפני סכנה כל שהיא, תהא זו אשר תהא. 

חשיבותו של הקבלן/ אחראי בפרויקט

האחראי על הפרויקט הוא זה ששמו מייצג את הפרויקט ומסיבות אלו, אם אחד העובדים ייפצע או ייגרם לו נזק – הפגיעה העיקרית תהיה פגיעה בשמו של הקבלן או זה האחראי על הפרויקט. חיי אדם אינם נתונים למשחק וכאשר מדובר בבטיחות בעבודה פיזית – אזי הביטוחים וההגנות שצריכים להישמר בעת העבודה  – צריכים להיות ברורים וחד משמעיים לעובדים באשר הם.

נושא הבטיחות בעבודה עובר שינויים אקוטיים בשנים האחרונות כך שניתן לראות יותר ויותר גורמים האמונים על שמירת בטיחות עובדיהם. באופן זה, החברה מספקת לעובד את כל התנאים המתאימים והדרושים לו לצורך הגנה על בטיחותו ועבודה בתנאים מוגנים. בין אם מדובר בתלבושות מתאימות, בין אם מדובר במתקנים שצריכים להיות במקום, בין אם זה הלבוש המתאים – חליפה או מדים ובין אם מדובר בביטוח חיים וביטוח רפואי של העובד.