שוקלים לשפץ את הבית? כל מה שכדאי לדעת       

לא רק בגלל פסח, לא רק בגלל האביב: הכי כיף בעולם זה להתחדש, לשנות, להתרענן. כשמשפצים את הבית אפשר לממש פנטזיות עיצוביות, להעניק לבית אווירה חדשה ולהרגיש אנרגיות חדשות. לקחתם החלטה לשפץ? הנה כמה דברים שכדאי שתזכרו:

לפני השיפוץ תלכו לראות עבודות נוספות של השיפוצניקים שלכם

קבעתם עם צוות של שיפוצניקים? מעולה. לכו תראו עבודות שהם ביצעו, ועל הדרך תשאלו את בעלי הנכס אם הצוות עמד בלוחות זמנים, אם לא חרגו מהתקציב.

קבעו לוח זמנים שנוח לכם ולא למי שמשפץ אצלכם

זה שלשיפוצניקים נוח לעבוד רק בתאריך מסוים זה מעולה, אבל אתם עומדים להיכנס לתהליך תובעני ומורט עצבים, ועדיף שלפחות מבחינת הלוח זמנים זה היה בסינכרון אתכם ועם מה שאתם רוצים. למשל, אם לצוות נוח לשפץ את הבית שלכם בחופש הגדול, זה אומר שתצטרכו להתפנות ולגור במקום אחר (אם זה שיפוץ גדול) או להסתדר עם שיפוץ שכולל פיגומים ובלגן במקביל לילדים שמתרוצצים לכם בין הרגליים מהבוקר – לא ממש הגיוני.

הגדירו לעצמכם ולמשפצים גבולות ברורים מבחינה תקציבית

קבעו תקציב ויידעו את צוות המשפצים, שזהו הקו העליון שמעליו אין לכם אפשרות להוסיף אפילו שקל. זה חשוב מאד שיידעו זאת מראש כדי שיידעו אתכם במידה והם נתקלים בבעיה שתייקר את השיפוץ, כמו היתקלות בצינור פגום, תיכנון או עיצוב שמתגלים כבלתי אפשריים, קריסה של קיר ועוד ועוד. כמובן שהגבול האמיתי של התקציב חייב להיות בפועל יותר גבוה מזה שתדווחו לשיפוצניקים שלכם, כדי שתוכלו לאחר השיפוץ להתפנק ברהיטים חדשים, כלי נוי יפים וחדשים ועוד. אין טעם לעשות שיפוץ משמעותי אם אתם מתכוונים להישאר עם אותם רהיטים, במיוחד אם הם בלויים או אפילו סתם מיצו את עצמם בעיניכם. נכון, זו הוצאה גדולה, אבל זה הבית שלכם להרבה שנים לעתיד. פתרון טוב הוא לחשוב על הלוואה, שתספק לכם כרגע את כל הכסף שאתם זקוקים לו לשיפוץ וגם תשאיר לכם לרכישה של ריהוט חדש. אנשים נעזרים בהלוואות בדיוק לצרכים ומצבים כאלה, מאחר ולשיפוצניקים צריך לשלם במזומן ואי אפשר לחלק את התשלום שלהם למספר תשלומים. באופן כזה, כשאתם מחזירים בכל חודש את ההלוואה זה כאילו שילמתם לשיפוצניקים בתשלומים נוחים ולא נחתה עליכם "פצצה" של כמה עשרות אלפי שקלים בבת אחת.

היפטרו מחפצים מיותרים, לא אהובים או מקולקלים

לכולם יש בבית חפצים שסתם תופסים מקום ואבק, אף אחד לא יודע איך הם בכלל הגיעו לפה, אף אחד לא מחבב או קשור אליהם במיוחד – וזה עוד לפני שהתחלנו לדבר על מסך טלוויזיה או מחשב מקולקלים ש"נחים" מעל הארון או במרפסת, מחכים כנראה למשיח של החפצים המקולקלים שיחזיר אותם לחיים. זרקו אותם לפח ללא נקיפות מצפון. את כל מה שמקולקל ואין לכם כוונה לתקן, את כל מה שמיותר, את הבגדים שקטנים או גדולים עליכם, את הקופסאות של הפלאפונים מלפני עשר שנים שתופסות את כל המגירה, את השלטים הישנים, היפטרו ולא תחשבו עליהם אפילו פעם אחת.

אם אתם עושים שינוי גדול, היעזרו במעצב/ת

אם אתם בעניין של שיפוץ גדול מאד, כדאי שתיעזרו באיש מקצוע מיומן מתחום עיצוב הבית, כדי שלא תצטערו אחר כך שלא חשבתם על משהו קטן שהיה פותח לכם עוד כיוון אויר או מעניק גודל לחדר קטן, וגם, כדי שלא תיתקעו למשל עם דלת שאי אפשר לפתוח אותה, כי לא הבנתם עד הסוף ששינוי הכיוון שלה יגרום לה להיפתח לחלל צר מדי. שיפוץ גדול משנה את הבית לחלוטין. לפעמים אנו רואים תמונות של לפני ואחרי, ומתקשים להאמין שזה אותו הבית. החלל משתנה לחלוטין, החלוקה משתנה, לפעמים כיוון החדרים משתנה, לפעמים המטבח נודד לאיפה שפעם היה הסלון ולהיפך. כל הבית משנה את האנרגיות שלו לטובה.

זה אבק, זה לכלוך, זה רעש. אבל בסוף זה שווה הכל.

יש אנשים שרק שומעים את המילה שיפוץ וכבר נהיית להם צמרמורת. כן יש הרבה בלגן, הרבה לכלוך, לא מוצאים שום דבר כי כל החפצים מוזזים הצידה או נסגרים בקרטונים. כמובן שאם יש אפשרות לא לגור בבית בזמן השיפוץ זה עדיף, במיוחד אם יש ילדים. אתם צריכים לזכור רק דבר אחד: בסוף זה יהיה יפה, ואתם מאד תיהנו בבית המחודש שלכם.