ניהול סיכונים

כיצד אנחנו יודעים שאנחנו מבצעים תהליך נכון? כיצד אנחנו יודעים שאנחנו נכנסים אל תוך עסקה אשר יכולה להתאים לנו? איך אנחנו יכולים לדעת שאנחנו יכולים להשיג תוצאה טובה בתהליך מסוים?

אין לנו וודאות בשום דבר, בטח לא בעולם של היום בו אנחנו חשופים לאינספור דברים שיכולים להשפיע לרעה ולפגוע בעסק שלנו. אך על מנת לקחת כמה שפחות הימורים, אנחנו צריכים להשתמש בכלים לניהול סיכונים וזה בדיוק מה שמשרדי רואי חשבון מקצועיים מציעים לנו.

הרעיון הוא מאוד פשוט, נניח ואנחנו מחליטים לבצע תהליך כלכלי מסוים, אנחנו צריכים לדעת כיצד הוא ישפיע עלינו, האם התועלת שלנו מהתהליך והרווח שנפיק ממנו, יעלה על העלות שנשלם. לשם כך, אנחנו צריכים לעשות שני דברים, לקחת את כל המידע שברשותנו ולהעמיד אותו אחד מול השני, לאחר מכן, עלינו לנתח את הנתונים, ולייתר תחזיות שונות על פיהן נוכל להסיק, מה נכון לנו, מה משתלם והאם באמת אנחנו צריכים לבצע את התהליך או לא.

ישנן מערכות שונות שמאפשרות לנו לנהל סיכונים בצורה חכמה. משרדי רואי חשבון רבים עובדים עם מערכות כאלה והם עוזרים לנו להטמיע אותן. צריך לקחת בחשבון, זה לא מספיק להטמיע את המערכות אלא צריך לדעת כיצד לעבוד איתן וכמובן, צריך לדעת להשתמש בהן בנקודות מסוימת. מי שרק בוחר להטמיע אך הוא מעדיף להסתמך על המזל או על דברים אחרים ולא להשתמש במערכת, מעלה את גודל ההימור והסיכון שהוא לוקח.

ניהול סיכונים

ניהול סיכונים הוא תחום מתפתח וצריך לומר שלא רק בעולם העסקים נהוג להשתמש בו אלא גם במקומות אחרים, בענפים רבים נהוג להשתמש בניהול סיכונים מתוך כוונה לנהוג נכון מבחינה כלכלית ולהפחית את גודל הסיכונים שלוקחים.

לפני סיום חשוב להדגיש, לא כל עסק צריך להשתמש במערכות שכאלה, לעיתים מספיק להשתמש בכלים הרבה יותר פשוטים. עסקים קטנים מן הסתם לא יידרשו להטמיע מערכות מסובכות שעלותן עולה על גודל העסקאות שהעסק מבצע. אך גם בעסקים כאלה, יש לנקוט בגישה של ניהול סיכונים על מנת להפחית אותם כמה שניתן.