המאבק נגד השחיתות בכנסת

לפעמים יוצא לכם לחשוב מה אפשר לעשות בכדי לחולל שינוי ברמת השחיתות במסדרונות הכנסת ולהביא למצב שבו נציגי הציבור משרתים את הציבור באופן בלעדי? אז תנו לנו לספר לכם שהתשובה לכך טמונה בניסוח של חוקים ראויים. את הנושא הזה מבין חבר הכנסת מיקי רוזנטל על בוריו, ולפיכך שם לו למטרה לנסח חוקים שיביאו להעלמת השחיתות ויעוררו תקווה ואמון מצד הציבור בחברי הכנסת.

חוק הריכוזיות להתמודדות עם הפירמידות

על פי חוק הריכוזיות חלק מבעלי ההון נאלצו להיפרד מהנכסים שלהם, וזאת במטרה לפתוח את השוק לתחרות ולא לתת לגורמים בודדים לשלוט בתחומים במשק באופן כמעט בלעדי.

אם עד שנת 2011 הטייקונים יכלו לעשות ככל העולה על רוחם, אז ניתן לומר שכיום, בעזרת חוק הריכוזיות, המצב שונה בתכלית. רמת התחרות במשק גברה פלאים, וכתוצאה מכך גם המחירים ירדו משמעותית בתחומים רבים בחיינו.

אחד מהסעיפים שנמצאים בחוק קובעים שכאשר המדינה מקצה ממשאביה לתחומים שונים, היא צריכה לבחון לעומק את רמת הריכוזיות ולהביא זאת בחשבון, ולא להתחשב רק בחברות הענק, אלא גם באלו הבינוניות, שרוצות לפרוץ את המחסום ולהציע את שירותיהן לציבור הרחב.

מאבק בשחיתות

חוק הקלון להרחקה מחיים הציבוריים

על פי חוק הקלון כל נבחר ציבור שסרח והורשע בביצוע עבירה שיש לה קלון, יהיה מורחק מפעילות ציבורית למשך תקופה של 7 שנים. החוק נועד להרתיע נבחרי ציבור מביצוע עבירות שבמסגרתן הם מנצלים את האינטרסים האישיים שלהם או של בעלי ההון.

חוק הקלון וחוק הריכוזיות אינם היחידים שמיקי רוזנטל היה אחראי עליהם. ניתן למנות חוקים נוספים, עתירות בג"צ ועוד פעילות פרלמנטרית שרק מטיבה עם האינטרסים של הציבור. אין ספק בכך שמדובר בחבר כנסת יוצא מגדר הרגיל וכזה שתמיד יודע לעשות הכול למען הציבור והאינטרסים שלו.

המאבק נגד השחיתות בכנסת הוא ממושך, ועליכם להבין שלא ניתן בתוך רגע אחד להעלים הכול. התמדה ונחישות במאבק עשויה להוביל אותנו אזרחי ישראל אל עבר עתיד שבו חברי הכנסת שלנו לא יהיו קשורים בפרשיות שחיתות, וההרגשה ללא ספק תהיה טובה יותר.