איך מגישים תביעה לנכות כללית

מי מאיתנו לא מודה על כך שהוא חי, בריא ויכול להתפרנס? אומנם זה נכון שבדרך כלל אנחנו לוקחים את הסיטואציה הזאת כמובנת מאליה, אך ברגע שאנחנו עוצרים לחשוב על כך ברור לנו שאנחנו ברי מזל. לא כל האנשים בריאים ולא כולם יכולים להתפרנס בכוחות עצמם. יתרה מכך, אין לדעת מה יוליד יום האם בבת אחת לא נהפוך להיות נכים כתוצאה ממחלה, תאונת דרכים או אפילו תאונת עבודה. במידה ואחד מבני המשפחה שלכם הפך לנכה ברמה כזו או אחרת בזמן האחרון אתם בוודאי חושבים כיצד תוכלו לעזור לו. חשוב להבין שמעבר לתמיכה הנפשית שלה הוא זקוק, צריך גם להגיש תביעה לנכות כללית כי מגיע לאותו קרוב משפחה לקבל פיצויים ותשלומים שונים.

צעד אחר צעד

הדבר הראשון שצריך לדעת על הגשת תביעה לנכות כללית הוא שלא כדאי להתמודד עם העניין הזה לבד. כלומר, אם אתם יכולים לפנות לעורך דין שמכיר את הענף הזה ושיוכל לדרך אתכם לכל אורך הדרך ולסייע לכם, מדוע שלא תעשו זאת? שנית, חשוב להבין שאותו קרוב משפחה שנפגע והפך לנכה יצטרך לוותר במקרים מסוימים על החיסיון הרפואי שלו, לעמוד בפני וועדות שונות וגם להציג אינספור מסמכים רפואיים. זו לא סיטואציה פשוטה והרבה אנשים נחרדים מהעניין, אך מצד שני, זה חלק מהתהליך שצריך לעבור כדי לקבל בסופו של דבר את אחוזי הנכות המגיעים לאותו אדם.

תביעה לנכות כללית

בחרו עורך דין שבאמת יוכל לסייע

זה לא סוד שבישראל יש הרבה אנשי מקצוע שעוסקים בתחום עריכת הדין על רבדיו השונים. עם זאת, לא כל אחד מהם יוכל להעניק שירות מספיק טוב לקרוב המשפחה שלכם שזקוק לעזרה כאשר הם מאבדים את היכולת לעבוד. לכן כדאי יהיה לבדוק לאיפה אתם פונים, האם עורך הדין שאליו אתם מתקשרים באמת מגיע עם ניסיון והאם הוא אדם שאפשר לסמוך עליו. לפעמים אפילו כדאי יהיה לשלם קצת יותר על השירות כדי להבטיח שתקבלו את הכי טוב שיש כי ההתנהלות של עוה"ד תשפיע על התוצאה הסופית. חבל לוותר על אחוזי הנכות של קרוב המשפחה כי פעמים רבות הסכום החודשי הזה, או המענק החד פעמי, יוכלו לשנות את מצבה הכלכלי של המשפחה ואת ההתמודדות עם המצב החדש.