ארונות בטיחות

המונח ארון בטיחות, הוא לכאורה מונח מאוד רחב, הרי יש לא מעט דברים שאנחנו נרצה לאחסן על לשמור על בטיחות השוהים במבנה, בין אם זה דיירים, עובדים, לקוחות, מטופלים או כל גורם אחר. אך האמת היא, כשמדברים על ארונות בטיחות הכוונה היא לארונות אשר ניתן לאחסן בהם חומרים מסוכנים, מתקנים ומוצרים שרק אנשים בעלי הרשאה יכולים לגשת אליהם.

מן הסתם, בבתי חולים, בתי מרקחת ומרפאות, ירצו להשתמש בארונות שכאלה לצורך אחסון תרופות, בדיקות מעבדה, מתקני החייאה, בלוני חמצן ועוד, בעוד שבמפעלים בהם מתעסקים עם חומרים מסוימים, הרי שיבקשו להשתמש בארונות שכאלה לצורך אחסון אותם חומרים. גם במבנים פרטיים, ייתכן ונרצה להתקין ארון בטיחות בשביל לשמור על תרופות וחומרים אחרים שיכולים להיות מסוכנים מפני ילדים.

אנחנו יכולים למצוא בקטלוגים של ארונות בטיחות, מגוון רחב של סוגים ודוגמאות. מדובר על ארונות אשר נבדלים אחד מהשני הן בגודל והן באופי המבנה. למשל, אנחנו יכולים למצוא ארונות בטיחות עם דלת אחת שנפתחת על כנף, וכן אנחנו יכולים למצוא ארונות בטיחות עם שתי דלתות כנף, אנחנו יכולים למצוא ארונות שמכילים מגירות וכאלה שמכילים מדפים, אנחנו יכולים גם למצוא ארונות שאין בהם לא זה ולא זה, הם מיועדים למכשירים בעלי גבוה רב. למשל, בלוני חמצן או מיכלים מסוגים שונים.

ארונות בטיחות

המבנה של הארון הוא משמעותי, מאחר וכך אנחנו יכולים לאחסן את החומרים ואת כל מה שאנחנו מבקשים לאחסן בצורה נוחה. אך המבנה הוא לא הדבר היחידי שמשפיע על השאלה, כיצד אנחנו בוחרים ארון בטיחות.

על מנת לבצע בחירה נכונה, אנחנו צריכים לבחון מספר נקודות. למשל, אנחנו צריכים לבחון את השאלה, ממה עשוי הארון, מאילו חומרים. זה יענה לנו על השאלה, האם יהיה ניתן לפרוץ אותו וכן האם הוא מתאים לאחסון החומר אותו אנחנו מבקשים לאחסן.

נקודה אחרת היא, אילו אמצעי בטיחות מותקנים עליו. האם הוא ננעל על מנעול רגיל או מיוחד, האם מדובר בארון עם דלתות פלדה או דלתות מתכת. אלה דברים שיכולים להשפיע באופן מהותי על תהליך הבחירה שלנו, ועל כך שנבחר לעצמנו ארון בטיחות שאכן ישרת את מטרתנו.