מחזור משכנתא

לא כדאי לחשוב, כי משכנתא, היא למעשה סוג של הטבה שניתנת לנו ע"י הבנק. כאשר אנו לוקחים משכנתא, כדאי לבצע משא ומתן, ממש כמו בכל מוצר שאנו רוכשים. ההבדל היחידי כן, שהמוצר הוא בעצם כסף. מי שמרוויח מהעסקה של נטילת משכנתא, הוא למעשה הבנק עצמו. בגלל שישנן תנודות במשק אנשים רבים מעוניינים לפרוס יותר את תקופת החזר התשלומים ופעולה זו, נקראת מחזור משכנתא.  אם יש לכם כבר משכנתא קיימת ואתם  משלמים אותה מזה מספר שנים, כדאי לבחון מה התקופה שנותרה לסילוק המשכנתא.. אנשים שכבר נטלו משכנתאות כדאי שאם מדובר בתשלום הקרן, יש לברר לגבי העמלות והקנסות ואם כדאי להם בכלל למחזר את משכנתא או להשאירה במצב שהיא נמצאת בו היום.

האם מדובר בפריסת תשלומים מחודשת?

מדובר למעשה על משא ומתן מחודש לגבי הריבית והחזרי התשלומים של משכנתא קיימת וזה למעשה מחזור משכנתא. יש לדון מחדש עם הבנק לגבי הריבית, ההצמדה ופריסת תשלומים מחודשת. ניתן יהיה לנהל משא ומתן קשיח מול הבנקים ולפעמים התנאים החדשים להלוואה אף עשויים להיות פחות אטרקטיביים מאשר התנאים המקוריים שבהם נטלתם את המשכנתא. ניתן אף לבצע פירעון מוקדם יותר של המשכנתא או לקבל משכנתא חדשה, מאותו הבנק שבהם ניגשתם וקיבלתם את המשכנתא שלכם. 

יש לדעת כי אם מדובר על עוד 10 שנים של תשלומי משכנתא\ כדאי בהחלט לבצע מחזור משכנתא.  יש לוודא, אם יש לבצע שינוי בביטוח המבנה או שקיימים תנאים נוספים לביצוע מחזור זה. גם עמלת פירעון מוקדם תצטרכו לשלם וגם את זה כדאי לקחת בחשבון ולשקול את הכדאיות של פעולה זו.

ייעוץ מקדים עם יועצי משכנתאות לפני ביצוע מחזור משכנתא

לעיתים צעד כגון ייעוץ יועץ משכנתאות תהיה כדאית, אם אתם שוקלים לבצע מחזור משכנתא.  בפעולה זו למעשה, תוכלו לזכות בהחזרים טובים יותר מה שעשוי לחסוך לכם כסף רב אפילו בסכומים של כמה עשרות אלפי שקלים. ראשית, לא כדאי להתפשר על ההצעה הראשונה שתקבלו מבנק למשכנתאות. ניתן למצוא היום בשוק תנאים טובים יותר מבנקים אחרים שיהיו מעוניינים לרכוש את החוב שלכם מהבנק שממנו נטלתם את המשכנתא הנוכחית שלכם. למרות שביצוע מחזור משכנתא עשוי לעלות לכם בהוצאות כמו עמלה ואגרה של ביטול משכנתא, אך במקרים רבים, התנאים החדשים של המשכנתא ישתלמו לכם בכל זאת.