קידום אורגני – חשיבות התכנים לתחום

אחת האמירות הידועות ביותר בתחום האינטרנט היא "התוכן הוא המלך". מי שגולש באינטרנט, מחפש תוכן, מחפש מאמרים אינפורמטיביים, מאמרים שיספקו לו מידע. לצד המאמרים הטקסטואליים, יש חשיבות לתמונות ולסרטונים כמובן.

בתהליך של קידום אורגני לאתרי אינטרנט, יש חשיבות עצומה לתכנים שמתפרסמים באתרים עצמם וכן, בתכנים שמתפרסמים מחוץ לאתר ומקושרים אליו. בין אם מדובר במאמרים שמתפרסמים באתרים מקצועיים, אתרי חדשות, בלוגים ואתרי מאמרים.

החשיבות של תכנים לתחום של קידום אורגני, הוא כמו החשיבות של תכנים טקסטואליים בעיתון. אי אפשר לערוך עיתון בלי תוכן, אף אחד לא ירצה לקנות אותו כי לא יהיה לו מה לקרוא. כך גם באתר אינטרנט, אף אחד לא ייכנס לאתר אם לא יהיה לו מה לקרוא שם. יתרה מזו, האתר צריך להכיל תכנים שיספקו מידע רלוונטי לגולש, אחרת הוא יעזוב לאתר אחר.

גוגל אשר קובעת את הכללים בתחום הפנימה את זה לפני שנים, אחרי שבמשך תקופה ארוכה עלו לאוויר אתרים שלא סיפקו מידע רלוונטי וכל מטרתם היתה לאפשר לאתרי אינטרנט אחרים להתקדם דרכם (באמצעות קישורים), הרי שכיום גוגל שמה על כך דגש נרחב והיא עוזרת לאתרים שיש להם תוכן רלוונטי לגולש להתקדם, בעוד שאתרים אחרים היא מענישה.

כשאנחנו מדברים על תוכן רלוונטי לגולש, אנחנו מכוונים ל-4 נקודות עיקריות:

עדכניות – התוכן חייב להיות מעודכן. לכן גם מאמרים ישנים יכולים לעבור שדרוג והתאמה להיום והם יזכו להצלחה. העדכון חייב להיות ברמה של מחירים, מוצרים, שירותים ועוד.

מידע אמיתי – המאמר צריך להכיל מידע אמיתי, לא מילים כל שמטרתן היא לשמש כתוכן באתר, למלא אותו וזהו. התוכן היום חייב להיות מבוסס עובדות, נתונים, תוכן שניתן לעשות בו שימוש אפקטיבי.

רהיטות ובהירות – התוכן צריך להיות רהוט, בהיר, ברור, תוכן שקל לקרוא, קל להבין, תוכן שכתוב בשפה יפה, שפה שאנשים מבוגרים יכולים לקרוא אותו.

תוכן מסודר  – המאמר צריך להיות מסודר לפסקאות, משפטים עם נקודות, כותרות בבולד, פונט ברור לקריאה.

תוכן שנועד עבור קידום אתרים אורגני ובכלל לאינטרנט, צריך לכבד את המקום בו הוא מתפרסם, כמו כל תוכן מקצועי אחר.
קידום אתרים