מסחר על שוק ההון למתחילים – 5 דברים עיקריים שצריך לדעת לפני שמתחילים

לא פעם אנחנו שומעים על חברים שהחלו להשקיע בשוק ההון, ועם הזמן התפטרו מהעבודה שלהם מאחר והם עשו לא מעט כסף. אנחנו שומעים עליהם ומדמיינים את עצמנו בסיטואציה דומה, איך אנחנו נכנסים למשרד של הבוס שלנו, מגישים לו מכתב התפטרות והולכים הביתה לעשות את המיליון הראשון.

מה שאנחנו שוכחים, שוק ההון הוא שוק קשוח, הוא שוק שפלט מתוכו לא מעט אנשים שנשארו בלי כלום כי הם חלמו בגדול ולא ידעו כיצד להתנהל בו. אם הוא היה שוק בו כולם יכולים להרוויח, סביר להניח שכל אחד היה מתפטר מהעבודה והולך לעשות את המיליונים שהוא חלם עליהם, וסביר להניח שאף אחד לא היה מרוויח בגלל זה.

לכן אנחנו יכולים למצוא לא מעט מדריכים על שוק ההון למתחילים. מדובר במדריכים מקצועיים שמטרתם להסביר לאנשים שבוחרים להיכנס אל השוק, כיצד לנהוג בו, כיצד להשתמש בכלים שעומדים לרשותם על מנת שלא ייפלטו מתוכו ולא יצאו מופסדים.

שוק ההון למתחילים זו לא סתם אמירה שיווקית. בזכות זירות המסחר האינטרנטיות אנחנו יכולים למצוא לא מעט אנשים, שמעולם לא היו חלק משוק ההון ולא חשבו שהם יהיו, מבלים שעות מול המחשב בביצוע מסחר במוצרים פיננסים שונים. חלקם למדו את העבודה תוך כדי תנועה, אחרים עדיין לומדים ומשלימים פערים.

5 נקודות שכל אחד שנכנס לשוק ההון צריך לדעת

סבלנות – אף אחד לא עשה את המיליון הראשון שלו בשבוע הראשון. יש לקחת את כל הסיפורים על התעשרות ברגע, בערבון מוגבל מאוד ולדעת שהדרך אל המיליון הראשון אם היא קיימת, הרי שהיא עוברת דרך סבלנות והרבה מפלות בדרך.

לימוד בלתי נגמר – בשביל להצליח בשוק ההון, צריך כל הזמן ללמוד. לא רק את העולם של שוק ההון אלא גם את החומרים בהם בוחרים להשקיע ולסחור. בחרתם לסחור במטבעות חוץ? תלמדו על המדינות להן שייכות המטבעות, בחרתם לסחור בסחורות? תלמדו עליהן ועל השווקים שלהן. אל תפסיקו לרגע ללמוד, זה יעניק לכם מידע רחב מאוד שיכול לעזור לכם בשלבים שונים.

גבולות ומגבלות – תציבו לעצמכם גבולות. בין אם גבולות כספיים ובין אם גבולות של זמן. אל תיכנסו בבת אחת עם כל הכסף שלכם, אל תבזבזו שעות על מסחר. זה יכול להיות מושך, בין אם מרוויחים ובין אם מפסידים. תשימו לעצמכם גבולות.

פיזור השקעות – לעולם אל תשקיעו את כל הכסף שלכם במקום אחד. תשקיעו אותו במגוון מקומות, כך תקטינו את הסיכון ותגבירו את הסיכוי להרוויח.

תהיו סולידיים – יש שני סוגי משקיעים, משקיעים מהמרים שבוחרים להשקיע בכל דבר על תקן הימור. ומשקיעים סולידיים שמבצעים השקעות קטנות, צנועות. תהיו סולידיים, אולי לא תרוויחו הרבה, אך גם תסכנו מעט.