מקררי יין ביתיים: איך בוחרים?

במידה ואתם מעוניינים לרכוש מקרר יין ומתלבטים בין הדגמים הרבים המוצעים כיום למכירה, הגעתם למקום הנכון. במאמר שלפניכם נפרט אודות כל הנתונים שיש לקחת בחשבון וכל הנקודות שיש להתייחס אליהן לפני שמחליטים על הדגם הנבחר. קריאה נעימה ובהצלחה.

כמות הבקבוקים

רבים מהאנשים שרוכשים מקררי יין ביתיים עושים את הטעות הנפוצה ביותר בתחום ורוכשים מקרר המתאים בדיוק לכמות הבקבוקים שברשותם. מדוע מדובר בטעות? ובכן, הסיבה לכך נעוצה בעובדה שברוב המוחלט של המקרים, זמן קצר לאחר הרכישה של המקרר, האוסף נוטה לגדול ולהתרחב. לא כאן הוא המקום לדון בגורמים הפסיכולוגיים לתופעה המעניינת הזו, אבל כן חשוב להעלות אותה למודעות לפני הרכישה.

לאור זאת, במידה ואתם מעוניינים לרכוש מקרר יין, עשו את הדבר הנכון והקפידו לרכוש מקרר שמסוגל לקרר כמות גדולה בשלושים אחוז לפחות מזו הנמצאת ברשותכם כעת. האמינו לנו שלא תתחרטו על כך.

טכניקת הקירור

מקרר יין ביתי גדולבדרך כלל העלות של מקררים המצוידים במדחס נמוכה יותר מהעלות של מקררים הפועלים באמצעות טכנולוגיה תרמו אלקטרית ולפיכך אין זה פלא שמדובר על מקררים פופולאריים יותר. בנוסף לכך, מקררים תרמו אלקטריים עובדים באופן היעיל והמוצלח ביותר כל עוד הם ממוקמים בחדר שהטמפרטורה שלו לא גבוהה מעשרים וחמש מעלות.

עם זאת, למקררים התרמו אלקטריים ישנם גם כמה יתרונות ברורים. ראשית מדובר על מקררים שקטים מאוד שכמעט ולא מייצרים רעש ושנית מדובר על מקררים יציבים ועמידים מאוד שאינם רועדים כלל וזאת בניגוד למקררים המצוידים במדחס. מאחר והתזוזה של הבקבוקים עשויה לפגוע באיכות היין בטווח הרחוק, חשוב לקחת נתון זה בחשבון. על כן, אם אתם מעוניינים לרכוש מקררי יין ביתיים לחדר השינה למשל – אופציה זו תהיה עדיפה עבורכם.

פונקציות מתקדמות

לצד המקררים הבסיסיים, ניתן למצוא כיום מגוון רחב ביותר של מקררים בעלי פונקציות מתקדמות. כך למשל ישנם מקררים שמאפשרים לחלק את חלל הקירור שלהם לכמה חללים נפרדים ובכל חלל לקבוע טמפרטורה שונה, ישנם מקררים בעלי מדפים מתכווננים המאפשרים לאחסן בנוחות רבה מאוד בקבוקים בעלי ממדים שונים ועוד. חשוב לקחת בחשבון שכל פונקציה נוספת מקפיצה את העלות הבסיסית של המקרר ולכן עליכם לשאול את עצמכם לפני הרכישה האם אתם באמת מתכוונים לעשות שימוש בפונקציות המתקדמות או לא. כך תוכלו להימנע מהוצאה גבוהה מדי שלא לצורך.

רמת הגימור

אלמנט נוסף שיכול להזיז את המחיר בכמה מאות שקלים לכאן או לכאן הוא רמת הגימור. אין ספק שמקרר יינות מהווה אלמנט עיצובי לכל דבר ועניין, אך קחו בחשבון שלא תמיד ישנו צורך לרכוש מקרר בעל מדפי עץ ומסך מגע משוכלל. גם מקרר בסיסי יותר בעיצוב פשוט יעשה עבורכם את העבודה על הצד הטוב ביותר ובנוסף לכך, לא יכאיב לכם יותר מדי בכיס.

סוג הדלת

במידה ואתם מתכוונים למקם את המקרר במטבח או בכל חדר אחר שחשוף לאור השמש במשך רוב שעות היום, מומלץ מאוד שתשקיעו במקרר יינות המצויד בדלת אטומה לאור בעלת שכבת הגנה לסינון קרינה וזאת כיוון שקרינת השמש יכולה להזיק מאוד ליין, גם אם הוא מקורר בדיוק לטמפרטורה הנכונה. עם זאת, במידה ואתם מתכוונים למקם את המקרר במרתף למשל, הרי שאין צורך להשקיע במקרר המצויד במסנני קרינה ובדלת אטומה לאור כיוון שתוספת זו גם כן יכולה להקפיץ את המחיר בכמה מאות שקלים.

ניתן לרכוש מגוון רחב של מקררי יין באתר של לנדרס מקררים. בנוסף, באתר תמצאו מגוון רחב של מקררים קטנים נוספים כמו מקררים למשרד או לבית, מקררים לרכב ועוד. בעבר סיקרנו את מקררי התצוגה שלהם.