כלבי קינג צארלס – לא רק לבעלי מלוכה

למרות שניתן לראות ברוב הבתים בארץ כלבים בתור חיות מחמד, עדיין ישנם אנשים אשר מתלבטים האם כדאי להם והם מסוגלים לגדל כלב. התלבטות שכזו היא לגיטימית ונכונה ביותר, בייחוד אם מדובר על הכנסת כלב לבית עם ילדים. לצורך עזרה בהתלבטות שכזו רשמנו עבורכם מספר יתרונות להחזקת כלב.

יתרונות החזקת כלב

  • הרגשת ביטחון – כלבים ידועים כשומרי טריטוריה אדוקים, מהסיבה הזו תחושת הביטחון אצל בעלי כלבים גדולה יותר בהשוואה לאנשים ללא כלב בבית. בנוסף, כלבים יודעים להתריע על סכנה ולהגן על בעליהם. ניתן לראות דוגמאות לכך מסיפורים של אנשים שונים כאשר כלבם התריע והזהיר כאשר מכונית התקרבה אליהם בצורה מסוכנת כאשר חצו את הכביש, או סיפור אחר כאשר הכלב נאבק בנחש אשר התקרב לבית של הבעלים שלו.
  • חינוך עבור הילדים – החזקת כלב בבית יכולה ללמד את הילדים מהי אחריות ומשמעת עצמית. הילד לומד לקחת אחריות על הכלב ולטפל בו באופן יומיומי ואחראי. בדרך הזו הילד יכול ללמוד מהם סדרי עדיפויות בחיים ולדעת כיצד לחלק את הדברים החשובים והפחות חשובים במהלך היום. במידה ויש כמה ילדים בבית, הילד בגדול יכול לשמש דוגמה טובה לאחיו הקטנים בכך שהוא מראה להם כיצד לטפל בכלב ולאלף אותו.
  • תחושות חיוביות – כאשר כלב נכנס הביתה, נכנסים אתו גם אושר, שמחה ואהבה. כלב אוהב את הבעלים שלו ללא תנאים וישמור עליו תמיד. ישנם מחקרים אשר מצביעים על אנשים בעלי כלבים כאנשים ללא תחושות דיכאון לעומת אנשים ללא כלב בבית.
  • פעילות גופנית – מכיוון שכלבים הם יצורים שמחים ואנרגטיים, הם צריכים לפחות פעמיים ביום טיול בחוץ. בדרך הזו בעלי הכלבים יכולים לשמור על אורח חיים בריא ופעילות גופנית בריאה כי הם "חייבים" להוציא את הכלב לטיול פעמיים ביום, במקום להישאר עוד כמה שעות בישיבה במשרד או לשבת מול הטלוויזיה בבית.

כלב קינג צ'ארלס

גזע כלבים קינג צארלס – כל היתרונות בכלב אחד

אחד מהגזעים המומלצים לגידול הינו גזע מסוג כלב King צ'ארלס. מדובר על כלב קטן, ידידותי, שמח תמיד ונוח לאילוף. כלבים אילו נוחים לגידול בכל בית ללא תלות בבית גדול ומרווח או חצר פרטית.