הלוואות חוץ בנקאיות

אנשים נוטלים הלוואות למטרות שונות. רבים מבקשים אותן לצורך רכישת נכס למגורים או להשקעה, לרכישת רכבים, שיפוצים, לשם סיוע לבני משפחה ועוד. בהעדר אפשרות לקבלת משכנתא או הלוואה מבנק אזי נטילתן מגורמים פיננסיים אחרים היא פתרון טוב. נכון הוא, שהבנקים הינם הגופים הפיננסיים אשר מספקים את הכמות הרבה ביותר בשוק, אבל יש מקרים בהם הדבר לא מתאפשר או משתלם ללקוח. חברות ביטוח ואשראי וחברות פיננסיות אחרות מתמחות, בין השאר, במתן הלוואות חוץ בנקאיות לכל מטרה.

ערבויות

הלוואות חוץ בנקאיות ניתנות, לרוב, במהירות ובפרוצדורה קלה, יחסית. הגוף  הפיננסי מבקש להבטיח את קבלת הכספים בחזרה. לצורך כך, הוא עורך בדיקות מקדימות על  המבקש וירצה לקבל מידע על יכולת  ההחזר שלו. כאשר מדובר על סכומים גדולים אזי, במקרים מסוימים, יבקש הגוף הפיננסי שעבוד של כספים או נכסים מסוג אחר לצורך ערבות. כל התנאים הללו תלויים רבות בסכום  ההלוואה, בתקופת ההחזר ובפרמטרים נוספים אחרים מקובלים.

תנאי קבלה והחזר

הלוואות חוץ בנקאיות ניתן לקחת בתנאים שונים. יש כאלו בהם מחזירים את  הקרן בצרוף ריבית. יש עומדות אותן ניתן להחזיר בחלוף מספר חודשים או אפילו שנים. הלווה  מחזיר רק את  הריביות החודשיות ואת  הקרן הוא יכול להחזיר בתום התקופה. גופים פיננסיים רבים יכולים להאריך את מועד החזרת הקרן בתקופה נוספת. הרווח של הגוף  הפיננסי מגיע בעיקר מהריבית המשולמת, והיא משתנה בהתאם לגובה ההלוואה, לתקופת ההחזר, לריבית הנהוגה במשק באותה תקופה ולפרמטרים אחרים. ככלל, הלוואות ארוכות טווח נושאות ריבית גבוהה יותר מקצרות המועד.

תכנון

כל מי שמבקש לקחת הלוואה צריך להיערך לכך. צריך לציין ולהבהיר כי יש להחזיר אותה במועד, ובמידה ולא עושים זאת או שמתמהמהים בהחזרה הרי שעלולות להיגרם הסתבכויות רבות שכוללות הטלת ריביות, קנסות, ובשלבים מאוחרים, גם עיקולי כספים ונכסים. משום כך, יש צורך לתכנן היטב את המהלך. לאחר שמקבלים החלטה ניתן לבדוק אצל גופים פיננסיים שונים ולהשוות תנאים, ורק לאחר מכן לקבל החלטה סופית. מומלץ לפנות לגוף פיננסי בעל  מוניטין אשר יכול לספק פתרונות נוחים ומהירים.