כללים שצריך לדעת לפני שבוחרים מפעיל ביובית

בעולם בעלי המקצוע – אחד השירותים הנצרכים ביותר בישראל, הקומבינות חוגגות וכשמדובר בעולם האינסטלציה והביוב, הן חוגגות במיוחד. החל מגביית כספים עבור שירות שלא ניתן, דרך המצאת תקלות ועד לפינוי שפכים וביוב אל שמורות טבע והכל במטרה אחת – לשלשל לכיס עוד כמה שקלים.

אם גם אתם נתקלתם בבעיה שמצריכה בעל מקצוע בתחום האינסטלציה והביוב אנו מציעים לכם לקרוא את השורות הבאות.

מתי צריך לעשות שימוש בשירותי ביובית?

אם נתמצת את התשובה למשפט אחד – היכן שיש שפכים וביוב. מה שאומר שלמעשה כמעט כל אחד מאתנו יזדקק לשירות ביובית באופן ישי או עקיף. יחד עם זאת, מקובל לחלק את קהל היעד לשני חלקים. הראשון הוא הקהל המזדמן שזקוק לשירות בעת תקלה כדוגמת הצפת ביוב או סתימה.

המגזר השני מתייחס לכל אותם בעלי עסקים אשר זקוקים לשירותים תקופתיים כדוגמת שטיפה של קווי ביוב ויותר מכך – פינוי של שמנים ושפכים אחרים שלא ניתן להזרים למערכת הביוב הרגילה מחשש שהם יגרמו נזק וסתימות בצינורות או לנזק במתקני הטיהור השונים כדוגמת השפדן. את השפכים הללו שואבים באמצעות ביובית ומפנים את השומן אל אתרי פסולת מיוחדים לשם מטרה זו.

בדרך כלל כשמדובר במגזר העסקי, הלקוח יודע בדיוק מה הוא רוצה ולכן אנו צפויים למצוא שם פחות בעיות. לעומת זאת, במגזר העסקי מדובר בלקוחות מזדמנים אשר אינם מכירים את הענף ועשויים לעשות שגיאות יקרות. מידע נוסף ניתן למצוא בכתבה שפורסמה ושעוסקת בנושא מה צריך לדעת לפני שמזמינים ביובית.

על ההבדל בין אינסטלטור ומפעיל ביובית

מה עושה הישראלי המצוי כאשר הוא נתקל בהצפת ביוב בחדר המקלחת? להוציא מקרים פשוטים בהם ניתן לפתור את הבעיה באופן עצמאי על ידי שימוש בעזרים מכאניים או כימיים שנמכרים ברשתות השיווק השונות, האינסטינקט הראשוני אומר לנו להתקשר לאינסטלטור ורצוי שזה יקרה מיד…

כנראה שהמצוקה עושה את שלה והדוגמה שניתנה יכולה לשקף זאת היטב – כשמדובר באינסטלציה וביוב, רובנו לא ממש יודעים כיצד לנהוג ולעתים קרובות זה עולה לנו הרבה כסף.

מדוע? פשוט מאוד, במקרים רבים, כשמדובר במערכת הביוב המרכזית של הבניין, אינסטלטור לא יוכל לספק את הסחורה ולא בגלל שהוא לא מקצועי. לרשותו עומד סט של כלים כדוגמת קפיצים וכדומה אשר יכולים לטפל ביעילות בתקלות נקודתיות בתוך הבית אך כשזה מגיע לתקלות בקו הביוב הראשי, הכלים הללו הופכים לפחות יעילים.

מה שיקרה בסיטואציה המדוברת היא הזמנה של מפעיל ביובית שיפתור את הבעיה בתוך 15 דקות לכל היותר ותשלום כפול מצדכם לשני נותני השירותים הללו.

אם ננסה לסכם זאת, אפשר לומר שכאשר מדובר בתקלות נקודתיות במערכת האינסטלציה – לכו על אינסטלטור מומלץ שאתם מכירים או שנהנה מחוות דעת טובות באחד האתרים האובייקטיבים ברשת או בפייסבוק. לעומת זאת, אם אתם סובלים מתקלה שקשורה אל מערכת הביוב, נסו לדלג על השלב הראשון ופנו למפעיל ביובית באזור מגוריכם. עוד על פתיחת סתימות ביוב.

איך תבחרו את קבלן הביובית המושלם

המיקום עושה את ההבדל – זכרו שביובית היא משאית גדולה ויקרה לשינוע. ככל שהנסיעה תהיה קצרה יותר, כך המחיר עשוי לפחות. זו הסיבה שכדאי להזמין ביובית שסמוכה לאזור המגורים שלכם.

הגודל כן קובע – כולנו מכירים את הביובית – מדובר ברכב גדול למדי אשר מתקשה להיכנס אל מקומות נמוכים כדוגמת חניונים. בדיוק לשם הצורך הזה, נבנים רכבי ביובית קטנים ונמוכים שניתן לתמרן איתם בקלות. כמו כן יש לקחת בחשבון שחברות רבות נוהגות לגבות מחיר יקר יותר עבור שימוש ברכב קטן. למה? אין לכך הצדקה ממשית אך כשאתם מקבלים הצעת מחיר, בדקו שאתם מזמינים ביובית מתאימה לצורך שלכם ושאינכם משלמים יותר על רכב שאינכם צריכים.

רק קבלן ביוב מומלץ – זהו סעיף שלא כדאי להתפשר עליו אף פעם גם אם במחיר של עוד כמה שקלים שהרי בסופו של דבר, רק כך תוכלו להיות בטוחים שאתם מקבלים שירות מהימן ומקצועי.

וודאו ששאיבת השמן או הביוב כוללים אגרה – כפי שכתבנו בפסקה הקודמת, לאחר ששואבים שמן או ביוב, יש לרוקן אותם אל אתר פסולת מורשה שהוקם במיוחד לשם כך. הפינוי לאתרים הללו מצריך תשלום אגרה שנגזרת מסוג השפכים ומהנפח (נמדד בקוב). בשלב הצעת המחיר יש לוודא שהמחיר כולל את הפינוי ותשלום האגרה כך שלא תתקלו בהפתעות לא נעימות.

מחיר כולל מע"מ – בדומה לסעיף הקודם, אם אתם בעלי עסקים, אתם כבר מכירים את העניין ויכול להיות שזה נראה לכם טבעי. לעומת זאת, צרכן מזדמן מהמגזר הפרטי אינו בקיא ברזי המס ולכן לפני שמזמינים את הביובית יש להבין מהי הצעת המחיר כולל מע"מ.

וכמו בכל שירות שאנו צורכים, הכרת הכללים הבסיסיים יכולה לחסוך לנו הרבה כסף ותסבוכות. עקבו אחר הכללים שנסקרו וכך תעלו את הסיכוי שלכם לקבל שירות טוב במחיר יותר זול.