הנדסת בניין – לבנות ולהתפתח

אם יש תחום מבוקש במדינת ישראל, הלוא הוא תחום הנדסת בניין. במדינה מפותחת כמו שלנו נולדים פרויקטים חדשים בכל עת. כאן מנצלים שטח פנוי לבנייה איכותית, שם הורסים בניינים במסגרת התכנית לחיזוק מבנים מפני רעידות אדמה, ומדי פעם יש צורך לבנות גם בנייני משרדים או להרחיב את הקמפוס במוסד הלימודים המבוקש. לכל אלה דרושים מנהלי עבודה טובים אשר יפקחו על העבודה.

הביקוש רק עולה

מעריכים כי היום (נכון לשנת 2017) קיים מחסור של כ-5,000 מנהלי עבודה באתרי בנייה שונים בארץ. בהיעדר פיקוח צמוד על הפועלים, נוצרים עיכובים בבנייה וקיים חשש לליקויים בבנייה. המחסור הופך לחמור, ולכן לאחרונה נחתם הסכם בין הקרן הפועלת למען בעלי מקצוע שוחקים והסתדרות העובדים בתחום הבניין במטרה להכשיר יותר ויותר מנהלי עבודה. אז אם אתם מעוניינים ללמוד מקצוע מבוקש ו"להחטף" למקום העבודה כבר בסיום הלימודים, כדאי להירשם ללימודי הנדסאי בניין.

למרות הביקוש הרב, יש צורך לעמוד בתנאי קבלה בסיסיים. התלמידים מחויבים בתעודת בגרות ובציונים טובים במתמטיקה ואנגלית – 3 יחידות לימוד, וכן 2 יחידות לימוד בעברית.

מהו השכר

בסיום הלימודים משתלבים בוגרי הנדסאי בניין בחברות בניין קטנות וגדולות ומפקחים על עבודת הבנייה. המשכורת הממוצעת היא כ-12 אלף שקלים בחודש, והיא יכולה לעלות אף ליותר. כאשר מדובר בחברה גדולה, ניתן להגיע גם ל-20 אלף, וזאת בתוספת מכשיר סלולרי, רכב צמוד וכן תנאים פנסיוניים טובים.

הנדסת בניין

מה לומדים

במהלך הלימודים נחשפים התלמידים לנושאי לימוד שונים. מבין הנושאים – חלקם מתחום הבנייה ואחרים מתחום הניהול. בתחום הבנייה ניתן להזכיר נושאים כמו קונסטרוקציות בטון, חומרי פלדה ועץ ועוד. במסגרת לימודי הניהול, לומדים הסטודנטים נושאים דוגמת ניהול אתר, חישובי שכר, חישובי כמות וכדומה. נוסף על כך, התלמידים נדרשים ללמוד מקצועות רקע אשר יעזרו להם בהמשך פיזיקה, שרטוט טכני, גיאודזיה, חומרי בנין, אנגלית טכנית וכדומה. בחלק ממסלולי הלימוד להנדסת בניין הסטודנטים נהנים גם מהתנסות מקצועית וסיורים באתרי בנייה.

מה מקבלים בסוף

בסיום הלימודים מקבלים ההנדסאים תעודה, בהתאם להתמחות שבה בחרו: קונסטרוקציות או ניהול בנייה. הבוגרים אף יכולים להירשם כקבלנים רשומים ולצאת אל שוק העבודה לאחר שרכשו כלים שונים ומגוונים. היום מתקבלים הנדסאי בניין גם ללא ניסיון קודם, ניסיון שאותו הם צוברים במהלך העבודה.