מיסים בארה"ב

דיני המס של ארה"ב שונים מאוד מאלו הנוהגים בארץ, כך לדוגמא כל אזרח אמריקאי חייב לדווח על הכנסותיו למס ההכנסה בדוח שנתי. לעומת זאת בישראל לא קיימת חובת דיווח על כללי אזרחי המדינה וזאת רק דוגמא אחת מני רבות לשוני בין המדינות בתחום המיסים. אך מיסים בארה"ב נחשבים לעניין רציני ביותר, אי תשלום מיסים הינו עבירה פדרלית היכולה לגרור קנסות כבדים או ואף עונשי מאסר קשים. כמובן שתחום המיסים בארה"ב הוא מסובך ביותר והוא כולל אלפי סעיפים, כאשר יש לזכור כי בארה"ב קיימים גם מיסים פדראליים וגם מיסים מדינתיים המשפיעים מאוד וגורמים לנטל המס להיות לעתים גבוה.

מה הקשר בין אזרחים ישראלים למיסים בארה"ב?

לכאורה אזרח ישראלי לא צריך להיות מוטרד בכלל בשאלה מה הם המיסים בארה"ב ומה הדינים השונים החלים בתחום זה. אך האמת היא כי מיסים בארה"ב משפיעים על חייהם של ישראלים רבים. כך לדוגמא אם אתה אזרח ישראלי המחזיק גם באזרחות אמריקאית אתה תצטרך לדווח על הכנסותיך בארה"ב. אין זה משנה כלל שמרכז חייך נמצא במדינת ישראל כל עוד אתה אזרח אמריקאי אתה מוכרח להצהיר על הכנסותיך. אך לא רק אנשים בעלי אזרחות כפולה צריכים להכיר את דיני המס האמריקאים אלא גם משקיעים ישראלים בארה"ב צריכים להכיר את דיני המס האמריקאים. משקיעים אלו חייבים להבין בדיוק מה חל עליהם ומתי וכמה הם נדרשים לשלם עקב רווחיהם בארצות הברית. אי תשלום מס יכול לגרור עונשים קשים ואתם חייבים לקחת זאת בחשבון אם אתם בוחרים להשקיע בארה"ב.

מיסים בארה"ב

היו על הצד הבטוח – התייעצו עם מומחים

מיסים בארה"ב הם דבר סבוך הדורש מומחיות עצומה, לרוב האזרחים בעלי האזרחות הכפולה ולרוב המשקיעים בארה"ב אין את הידע המתאים להתמודד עם דיני המס האמריקאים. על כן מה שעל אנשים אלו לעשות הוא לפנות אל עורך דין או אל רואה חשבון המתמחים בדיני המס בארצות הברית. כך תהיו על הצד הבטוח ביותר ותדעו כי אתם משלמים את מה שאתם צריכים ולא יותר או פחות.