6 הרגלי עבודה גרועים שיש למחוק

גלישה במדיה החברתית האישית, דילוג על ארוחת צהריים, הסתגרות והרגלים רעים אחרים פוגעים בתפוקה שלנו. כדאי להיפטר מהם.

כולם רוצים להוציא את המרב מיום העבודה, אבל יש כמה הרגלי עבודה רעים שמפריעים לנו לעשות זאת. Annaliese Henwood, מומחית לשיווק תוכן, פרסמה בעמוד הלינקדאין שלה רשימה של הרגלים שרצוי להיפטר מהם. הנה כמה נבחרים.

  • לבדוק את פרופיל הפייסבוק האישי. המדיה החברתית הפכה לחלק אינטגרלי מעבודת השיווק, אבל החשבון האישי יכול לחכות. שיטוט באינסטגרם או התעדכנות בדף הפייסבוק מסיחים את דעתנו במהלך יום העבודה. הנווד ממליצה להשתמש בשירות חסימת אתרים כדי להימנע מגישה לאתרים אישיים דרך המחשב או מכשירים ניידים.
  • להישאר עד מאוחר. מסירות לעבודה הכרחית לביצוע התפקיד כראוי, אבל זמינות 24 על 7 מובילה במהירות לשחיקה. הנווד מציעה לא להגיע מוקדם מאוד ולא להישאר עד מאוחר מאוד כאשר אין בכך צורך ממשי. אם אתם נשארים ממוקדים ומחויבים במהלך שעות העבודה, יהיה לכם קל יותר להשלים משימות, כך שלא תצטרכו להישאר זמן רב יותר במשרד.
  • לא להכין רשימת מטלות. אם אתם סומכים על עצמכם שתזכרו בעל פה כל אחת מהמשימות שלכם, סביר להניח שאתם גורמים לעצמכם לשכוח משהו חשוב. גם אם זיכרון טוב במיוחד, ייתכן שיהיו לכם קושי לתחזק סדרי עדיפויות. אתם עלולים להחמיץ משימה או לא לעשות את הדברים החשובים יותר לפני החשובים פחות. הנווד ממליצה להשתמש באפליקציות למעקב אחר משימות שמאפשרת לבדוק תמיד את רשימת המטלות.
  • לדלג על ארוחת הצהריים. לכולם יש ימים שנראה בהם שאי אפשר לפנות מקום לארוחת צהריים. אך אם לא תדלקו את הגוף שלכם, תיוותרו מותשים ולא יצרניים. מצאו זמן לאכול משהו כל יום, אך ודאו שזה משהו שעוזר לגוף שלכם ולא מדרדר אתכם, מציעה הנווד. אכלו ארוחת צהריים והימנעו ממזון כבד או לא בריא.
  • להסתגר. העובדים שלצדכם אינם חייבים להיות החברים הטובים ביותר שלכם, אבל חשוב לתקשר איתם וליצור עמם מערכות יחסים. הנווד אומרת שאנחנו עלולים להתנתק מהמטרה ומהמוטיבציה שלנו כאשר אנו נותרים מבודדים במרחב האישי שלנו. הדבר יכול לגרום לתחושת בדידות וגם לפגוע במצב הרוח ובתפוקה. הנווד מציעה למצוא רגעים לדבר ולהתעדכן בשלומם של הקולגות, למשל בחדר המנוחה או כשמכינים קפה.
  • לא לבקש עזרה. יש מצבים שבהם מגיעים למחסום בביצוע משימה אחת או יותר, אומרת הנווד. לא כדאי לכם זה לנחש או להשאיר את המשימה לא מטופלת כי זה עלול להוביל לטעויות. אם אתם ממש תקועים, אל תנסו לפתור את הבעיה בעצמכם ולקחת סיכונים. במקום זאת פנו לקולגה או לבוס. רוב הסיכויים שהם ישמחו לעזור.

קיראו עוד על אימוץ הרגלים בריאים בעבודה >>