איך לבחור מזוודות לטיול שלכם?

המזוודה היא ללא ספק אחד הדברים החשובים ביותר שאתה צריך לפני ובמהלך היציאה לטיול. מזוודה אמינה וחזקה תבטיח לך שקט נפשי בעת הנסיעה ולכל משך הטיול.

מזוודה מוגדרת למעשה כצורה של מטען שמגיע לרוב בצרוה המבלנית האופיינית למזוודות. מזוודות נבדלות זו מזו בכמה וכמה פרמטרים, בינהם:

  • החומר ממנו עשויה המזוודה: בד, עור, פלסטיק, מתכת וכו'
  • גדלים שונים: מזוודה לעלייה למטוס, מזוודה גדולה לתא מטען, מזוודה על גלגלים, טרולי ועוד.
  • מותגים: כמובן, כמו בכל תחום – מזוודות נבדלות זו מזו בין היתר גם במותגים. בין כמה מהחברות המובילות בעולם לייצור מזוודות ניתן למנות את Samsonite, Varage, Eagle Creek, Kipling ואחרות.

אז איך לבחור את המזוודה המתאימה לך ביותר? להלן כמה קווים מנחים שיוכלו לסייע:

גודל ומשקל

בניגוד למזוודת עליה למטוס, שכפופה ללא מעט חוקים ומוגבלת בגודל ובמשקל, בבחירת מזוודה עיקרית יש לך יותר חופש בחירה וזה תלוי במשך ואופי הטיול, היעד וכן כמה דברים עליך לקחת עימך.  אם מדובר בטיול עם מעבר בין כמה יעדים – חשוב מאד לבחור מזוודה שתהיה נוחה לנשיאה, ורצוי גם שלא תהיה גדולה / מסורבלת מדי. בהנחה ומדובר ביעד אחד, זה פחות משנה.

כמו כן – יש לשים לב למשקל הראשוני של המזוודה (כלומר, שהיא ריקה). מזוודה שהיא כבדה מלכתחילה, לא תאפשר לך לקחת יותר מדי ציוד בגלל ההגבלים על המשקל של המזוודות בשדות התעופה השונים. כל נשיאת משקל יתר משמעותה קנסות כספיים.

חומר ועמידות

באופן כללי, ניתן יכול לבחור מתוך שלוש קטגוריות עיקריות: מזוודה רכה, מזוודה רכה למחצה ומזוודה קשה. מזוודות קשות עשויות לרוב מפלסטיק, פוליפרופילן או מתכת. בהקשר לסעיף הקודם, יש לקחת בחשבון שמזוודות קשיחות הן כבדות יותר מראש ולכן אם הציוד העיקרי אותו אתם לוקחים זה בגדים, נעליים וציוד בלתי שביר או אלקטרוני – כנראה שמזוודת בד/עור תהיה הבחירה המתאימה יותר.

גלגלים וידית

גלגלים הם חלק חשוב מאוד במזוודה שכן הוא עוזר לנו לסחוב את המזוודות ממקום למקום (מה שנקרא מזוודות טרולי). זה מגביר את הניידות שלנו ומקטין את המשקל שאנחנו צריכים לסחוב. מרבית המזוודות האלו כוללות גם ידית מתארכת לנשיאה נוחה הרבה יותר מבלי לאמץ את הגוף שלנו לגובה המזוודה.

כמו כן, גם הגלגלים חשובים מאד שכן, כמו ברכב – הם הגורם המקשר היחיד של המזוודה עם הקרקע. העדיפו גלגלים באיכות גבוהה עם עמידות למשטחי קרקע שונים.

לחנות המובילה בישראל לרכישת מזוודות, היכנסו לאתר של אלטר מזוודות ותיקים.