פותחים עסק? למה חשוב להתייעץ עם עורך דין

כל מי ששוקל לפתוח עסק עצמאי ולהעסיק עובדים, כדאי לו מאוד להתייעץ עם עורך דין שמתמחה בתחום של דיני עבודה. אף אחד הרי, לא רוצה שהעובדים שלו יתבעו אותו, לכן חשוב להבין את החובות שלכם בתור מעסיק. כמו כן, חשוב לקבל מעורך הדין את כל המידע הרלוונטי לגביכם, בהקשר של התנהלות מול המדינה. על מנת להימנע ממצב של הזמנה לחקירה במשרד הכלכלה למשל, חשוב לפעול על פי הכללים ולקבל את הייעוץ המשפטי הדרוש לכם. עורך דין מסוג זה, ידע לייעץ לכל בעל עסק כיצד להתנהל נכון מול המדינה, מהם החובות והזכויות שלכם כלפי העובדים ועוד. רק בצורה כזו, ניתן יהיה להסדיר את יחסי העבודה בצורה המקצועית והאפקטיבית ביותר. עורך הדין יוכל לספק לבעל העסק את כל המידע הדרוש לו לגבי פיטורי עובדים על פי החוק, הפרשה לקרן פנסיה, זכויות של נשים בהריון ולאחר לידה, הזכות לפרטיות במקום העבודה וכדומה.

כל הסיבות להתייעץ עם עורך דין לפני פתיחת עסק

כאמור, להיות בעל עסק זה לא עניין פשוט, היות ויש צורך להקפיד על חוקי העבודה, כדי למנוע מצב שבו העובדים תובעים אתכם בבית הדין לענייני עבודה. מעבר לכך, מי שלא מקפיד על זכויות העובדים, עלול לעמוד בפני עיצומים כספיים ואף בפני הגשת כתב אישום. לכן חשוב קודם כל להתייעץ עם עורך דין המתמחה בדיני עבודה כמו עו"ד רות רפאלי המתמחה בתחום, על מנת להבין כיצד בדיוק יש לפעול וכיצד להימנע מליקויים שונים בתחום. למשל, רוב המעסיקים אינם בקיאים בכל מה שקשור לזכויות של נשים בהריון. הדבר יכול לגרום ללא מעט בעיות, היות ויש צורך להיערך מראש ליציאה לחופשת לידה של עובדת בהיריון, יש צורך לשלם לה על כל ימי המחלה שלה, כולל חופשת הלידה וכדומה. מי שלא יטרח להתייעץ עם עורך דין המתמחה בתחום, עלול להיות חשוף ללא מעט תביעות עתידיות.

עורך דין דיני עבודה

 

לסיכום, כל מי שמעוניין לפתוח עסק, חייב להבין מראש מהן הזכויות ומהן החובות שלו מול המדינה ומול העובדים שלו. על מנת להימנע ממצבים לא נעימים, יש צורך להתייעץ עם עורך דין הבקיא בתחום.