תקשורת חזותית – ממה מתפרנסים בסיום הלימודים?

כמה פעמים שאלתם את עצמכם, אם אנחנו נלך ללמוד מקצוע מסוים באוניברסיטה או במכללה, האם תוכלו להתפרנס ממנו? האם זה יהיה מקצוע שייתן לנו תעסוקה עם שכר טוב? יש מקצועות בהם ברור שאפשר להרוויח יפה ברגע שמסיימים ללמוד ומוצאים עבודה, בין אם זה רפואה, עריכת דין, ראיית חשבון, מחשבים וכדומה, יש מקצועות בהם ברור שהשכר הוא לא גבוה בין אם מדובר במקצועות שקשורים למדעי המדינה, עבודה סוציאלית ועוד, אך מה לגבי מקצועות כמו עיצוב גרפי או תקשורת חזותית, האם מהם ניתן להתפרנס?

למידע נוסף על לימודי תקשורת חזותית, לחצו כאן…

התשובה היא מורכבת, במקצוע כמו עיצוב גרפי למשל, אפשר להתפרנס ולו מהסיבה הפשוטה, מדובר במקצוע שניתן לנווט אותנו למקומות שונות, בין אם זה פרסום, שיווק, אינטרנט ועוד. במקצוע כמו תקשורת חזותית זה מעט שונה, אומנם זה מכיל אלמנטים שקשורים לעיצוב גרפי, אך זה מעט יותר מסובך בגלל המאפיינים השונים שנכללים במקצוע. למשל, יש רבים שבוחרים ללמוד מקצוע זה ומשתלבים במשרדים לעיצוב לצורך הפקת סרטונים וכדומה, אז הרבה יותר קל להתפרנס ממנו, בוודאי אם מדובר במשרד שאחראי על סרטוני פרסום ושיווק לחברות מובילות. הבעיה היא שיש תחרות גדולה מאוד בתחום.

תקשורת חזותית

מי שמחפש את הצד היותר אומנותי, ייתכן מאוד שהוא יתקשה למצוא דרכים כיצד להתפרנס מהמקצוע, אף על פי שיש גם אפשרויות כאלה. לא מעט בוגרי תקשורת חזותית, עוסקים במקצוע דרך הדרכה והוראה. בין אם זה באקדמיה ובין אם זה במקומות אחרים. מאחר וצריך אנשים שיכשירו את הדור הבא בתחום, אז קיים ביקוש למרצים ומורים, העניין הוא שלא כל אחד מעוניין, יכול ורוצה לעסוק בכך.

אפשר להתפרנס גם מעבודות עצמאיות בתחום, אך זה דורש יכולת שיווק ופרסום, יכולת לדחוף את עצמנו, זה לא קל, במיוחד לא בתחום שהוא מאוד תחרותי, ובשוק מאוד קטן.

לסיום, אפשר להתפרנס מתקשורת חזותית, יש דרכים כיצד לעשות זאת, אך אנחנו צריכים להיות מוכנים להשקיע לא מעט כסף וגם לא מעט זמן, רק כך נוכל להצליח ליהנות מפירות עבודתינו.