עורך דין רשלנות רפואית

רשלנות רפואית מוגדרת כסטייה מהנורמה הסבירה בתחום של טיפול רפוי ואשר בגללה נגרם נזק למטופל. מקרים כאלו עלולים להיווצר עקב, אבחון, טיפול, הרדמה, רישום תרופות,  רשלנות בהיריון ולידה ועוד. במידה והמטופל חושד שנגרם לו נזק, הוא יכול להגיש תביעה כנגד הגורם או המוסד המטפל או שניהם גם יחד. הצעד הראשון שהוא חייב לעשות הוא להתייעץ עם עורך דין המומחה לתחום על מנת לקבל ממנו חוות דעת  שתסייע לו לקבל החלטות אופרטיביות.

נושא מורכב

צריך לסייג ולומר, כי רשלנות רפואית הוא מושג מעט חמקמק בגלל שלא תמיד ברור שאכן הייתה התרשלות. מה  שנראה למטופל ככזאת לא ייראה כלל כך בעיני רופאים מומחים אחרים, וחמור מכך, בעיני השופטים. כך, שיש חשש מוצדק שאנרגיות רבות וכסף מיותר ויקר יתבזבזו ללא צורך. לעורך דין בעל ניסיון יש יכולת להעריך אם לתביעה יש סיכוי. הוא יקבל לדיו את התיק, ילמד אותו וייעץ. בכל  מקרה, גם אם הוא יאות לקבל את הטיפול בתיק הוא ילך מן הקל אל הכבד. כלומר, ניסיון להשגת הכרה בתביעה לפני הגשתה לבית המשפט.

מסמכים והוכחות

חשוב לומר, כי מול התובע נמצאים חברות ביטוח שלא ששות לשלם כספים, וכן, גופים רפואיים שמעוניינים להגן על שמם הטוב. הם ישתמשו בכל הכלים העומדים לרשותם כדי להדוף טענות על רשלנות רפואית. התביעה, לרוב, היא לקבלת כספים בגין הנזק. כספים שנועדים לשיקום עתידי על כל המשתמע ממנו. אין אפשרות לזכות בתביעה כזאת בבית משפט ללא הבאת מסמכים וחוות דעת התומכות בתביעה. בנוסף, יהיה צורך להציג מסמכים המוכיחים נזקים כספיים וכן הערכות כספיות הנדרשות לשיקום.

עימות בבית משפט

ניהול תיק רשלנות רפואית הינו מורכב ויהיה צורך בחקירת עדים שונים, בהבאת תקדימים ופסיקות קודמות דומות, בניהול דיונים מול עורכי דין, וכמובן, בשכנוע  השופט בצדקת התביעה ועוד. אהובה טיכו עורכת דין מנוסה מכירה את התנהלות בית המשפט, את היריבים ואת החומר המשפטי  ותנצל את ניסיונה להשגת הצלחה. מומלץ לקבל ייצוג של עורך דין בעל ניסיון וידע כאלו. כספים שייפסקו לטובת התובע יסייעו לו בניהול חיים עתידיים סבירים.