תביעות כנגד חברות הביטוח

פגיעות גוף לרוב יובילו אותנו להתמודדות עם מציאות קשה חדשה ומאתגרת מאוד. הרבה אנשים מבוטחים בחברות ביטוח, בפוליסות של נזקי גוף, נכות, כושר עבודה ועוד מגוון של תרחישים שעשויים להיות, על מנת שברגע האמת, יהיו מבוטחים ויקבלו פיצוי הולם למצבם.

אך קורה לא פעם שחברות ביטוח מערימות קשיים ברגע האמת, ומסרבות לעיתים רבות לשלם את התביעות ביטוח שמתבקשות מהן בטענה כזו או אחרת ופשוט מתחמקות ממחויבותן. מבוטחים רבים נמצאים ברגעים אלה חסרי אונים ומבולבלים אל מול החברות הללו, חלקם של המבוטחים במצב גופני לא טוב לאחר תאונה, והם נאלצים להתמודד לבדם אל מול דחייתן של חברות הביטוח. כאן רצו להכניס עורך דין שמתמחה בתביעות ביטוח ודורש מחברות אלה לממש את מה שמגיע למבוטחים ללא דיחוי.

סיבות לדחיית תביעות הביטוח
קורה לא פעם שהתביעות נדחות על ידי חברות הביטוח כשהן מנמקות זאת בנימוקי 'גילוי לא מלא' – משמע שהמבוטח היה חייב לחשוף את מצבו הרפואי הקודם לפני התאונה שקרתה ולא עשה זאת. לצורך זה הוא יתבקש למלא ברכישה של הפוליסה הצהרה על בריאותו ואם חברת הביטוח תחשוד שהיא לא מדויקת היא לא תהסס ועל כך תבקש לדחות את התביעה. סיבה נוספת היא קיום חריגים בפוליסה, לעיתים החריגים הם רבים ורחבים עד שלגמרי ירוקנו את הפוליסה מתוכן, אז יש לבחון את החריגים ואת הסבירות שלהם. עוד סיבה לדחייה היא שהתנאים של הפוליסה לא התקיימו, כך שהמבוטח נמצא באי עמידה בתנאים, הוא לא מספיק סיעודי או משולל כושר עבודה וכהנה וכהנה.

הליך התביעה
בזמן רכישה של הפוליסה שמכסה ביטוחי גוף חשוב לבדוק את זמן הזכאות, לרוב חברות הביטוח יגבילו את הזכאות לתגמול חודשי בפרק זמן של מספר שנים. פוליסות כאלה יסייעו לנפגע להתמודד בזמן קשה עם מצבו ללא הענקת מענה. בדרך כלל בזמן של זכאות לתמלוגים מי שנפגע חדל לשלם את הפרמיה, וחברת הביטוח משלמת עבורו.

תביעות ביטוח ידועות כמסובכות ומורכבות ולכן מומלץ לשכור עו"ד שבקיא בדיני ביטוח כדי לממש את כל הזכויות.