שיווק דיגיטלי

בעולם דיגיטלי אך טבעי שיוקדשו משאבים רבים לשיווק בדיגיטל, ואכן חלקו של הדיגיטל בעוגת הפרסום כבר הגיע ל-30% מתוך כלל עוגת הפרסום (כך לפי נתוני איגוד השיווק הישראלי לשנת 2016). מבין כל האפשרויות של שיווק דיגיטלי מתבלטת בשנים האחרונות האופציה של פרסום בפייסבוק ושיווק באופן כללי באמצעות הרשת החברתית הפופולרית להפליא.

למה כדאי להשתמש בפייסבוק למטרות עסקיות?

מתישהו במהלך 2017 חצה מספר המשתמשים הרשומים של פייסבוק את גבול ה-2 מיליארד. בארץ נרשמו כבר ב-2015 יותר מ-3 מיליון משתמשים ברשת מדי יום, וכפי שכולנו ידועים חלק גדול מהם נכנסו לפייסבוק לא רק מדי יום אלא לאורך כל היום. מעניין לגלות שאמנם המטרה העיקרית של השימוש ברשת שיצר מארק צוקרברג היא התעדכנות לגבי חייהם של החברים והמכרים וכן התעדכנות באקטואליה, אבל כמעט מחצית מהישראלים ציינו שאחת הסיבות שבגללן הם נכנסים לפייסבוק היא קבלת המלצות ומידע לגבי שירותים ומוצרים – דבר שדף עסקי איכותי, אחת האופציות העיקריות של שיווק דיגיטלי, בהחלט עשוי לספק.

איך מתבצע שיווק דיגיטלי בפייסבוק?

אחד היתרונות המשמעותיים ביותר של השיווק בדיגיטל הוא האפשרות להגיע לקהל יעד מפולח במיוחד, ובפרט כך הדבר בפייסבוק. האפשרות להגיע בדיוק למי שעשוי להיות לקוח שלכם תקפה בכל האפיקים של הפרסום בפייסבוק, וכדאי מאוד לנצל אותה.

דרך אחת לבצע שיווק דיגיטלי בפייסבוק היא פשוט לפרסם מודעות. באופן טבעי הרשת החברתית מעודדת מגמה זו (שהרי היא מרוויחה לא מעט כסף בזכות אותן פרסומות) ועוזרת למפרסמים להפיק את המקסימום מכל מודעה ומודעה באמצעות מידע נרחב. בנוסף הפיד כולל יותר ויותר מודעות, ועוד כדאי לדעת שהגולשים מייחסים למודעות בפייסבוק אמינות גבוהה יחסית.

דרך אחרת היא תפעול דף עסקי שמספק ערך אמיתי לגולשים (באופן כללי ערך של ממש לגולשים הוא אחד המפתחות העיקריים לשיווק מוצלח בדיגיטל). דף שכזה יצבור קהל אוהדים ויוכל ליצור איתם אינטראקציות שונות, ובין השאר להציע להם את המוצרים והשירותים. חשוב מאוד שבדף העסקי יהיו גם תכנים לא פרסומיים כדי שלגולשים תהיה סיבה טובה להגיע לדף, מה גם שתכנים בעלי ערך אמיתי לגולשים עשויים להפוך לוויראליים ולמתג את העסק כמוביל בתחומו.