הפרעות קשב וריכוז אצל ילדים סימנים מקדימים

להיות הורים לילדים הסובלים מהפרעות של קשב וריכוז זה לא דבר פשוט. צריך להתמודד עם העניין הזה כבר מהרגעים הראשונים, אך בפועל מה אנחנו יודעים על הפרעות כאלה ואיך נכון יהיה להתמודד איתן? האם יש סימנים מקדימים שיכולים להעיד על קיומה של בעיה כזאת או שעלינו לחכות עד שהבעיות בבית הספר תגענה? אין זה סוד שכל הנושא של הפרעות קשב וריכוז אצל ילדים סימנים מקדימים מעסיק את המומחים מזה שנים רבות שכן אחוזים רבים מהאוכלוסייה סובלים מהפרעות כאלה ברמות שונות. לכן הטיפ הכי חשוב שנוכל לתת לכם בנושא הזה, הוא קודם כל להיות ערניים ולראות איך הילד מתנהג בכל מיני סיטואציות שונות ומורכבות

הפרעות קשב וריכוז אצל ילדים

תוכן עניינים

מה צריך להדליק אצלכם נורה אדומה?

כשמדברים על נושא כמו הפרעות קשב וריכוז אצל ילדים סימנים מקדימים מדברים על סימנים כמו:

  • סרבול וקושי מסוים בתנועה
  • נטייה לשכחנות של חפצים שונים לפני שיוצאים מהבית
  • קושי לתכנן ולארגן
  • קושי ביכולת להתמיד
  • איטיות וחולמניות

מה שכן, חשוב ביותר שנבין, כהורים, שכל התופעות האלה יכולות להתרחש אצל כל הילדים, גם אצל ילדים שלא סובלים מפרעות קשר וריכוז. העניין הוא המינון והשאלה האם יש החמרה או הטבה במצב. לכן חשוב להישאר ערניים ולראות את התנהגות הילד במצבים שונים שכן לעיתים התנהגות מסוימת נובעת ממצב חברתי או רגשי רגעי שיחלוף.

מדוע כדאי לפנות אל המומחים?

כפי שהוזכר לעיל, בימינו נערכים הרבה מאוד מחקרים בנושא של הפרעות קשב וריכוז ולכן ברור מדוע יש גם לא מעט שיטות שבעזרתן ניתן יהיה לטפל במצב. הדבר הכי חשוב הוא לא להזניח את הילד אלא לבצע אבחון כמה שיותר מהר ו"לתפור" לו עזרה פרטית שתתאים בדיוק לקשיים שלו. לכן יש משמעות לשאלה לאיזה מרכז מקצועי שעוסק בתחום הזה אתם פונים, כי למה לתת לילדים שלכם פחות מהטוב ביותר? העזרה שלכם לילדים תשנה את חייהם לטובה ולכן לא כדאי שתדחו את העניין הזה ועדיף שתתחילו לטפל כמה שיותר מהר.