יתרונות של פרסום מודעה בעיתון

מאז הופעת האינטרנט בחיינו, עולה לא פעם השאלה מה יהיה עתיד הדפוס, האם הוא צפוי להישאר או להיעלם בזמן שכל העולם הולך לכיוון הדיגיטלי. מן הסתם השאלה מופנית לכיוון של עיתונות יומית. יותר ויותר אנשים עוברים מדי שנה לצרוך חדשות דרך האינטרנט ופחות דרך העיתונות, בפרט מדובר על צעירים שהם, בסופו של דבר, כוח הקנייה האמיתי של העתיד.

עם כל זה, אנחנו יכולים לראות שעדיין יש ביקוש למודעות בעיתון, זה לא השתנה, חברות מסחריות עדיין מבקשות לפרסם בעיתונות הכתובה, כנ"ל לגבי משרדי ממשלה ורשויות מקומיות, שם נמצא הכסף הגדול, לפחות בכל הקשור לתקשורת אשר חיה מהפרסומות. גם החברות הגדולות וגם החברות הבינוניות מעוניינות לפרסם בעיתונות מסיבות שמיד נציג.

חשוב להדגיש, לפני שמסבירים את כל היתרונות של פרסום מודעות בעיתונות הכתובה, שאנחנו מדברים על שני סוגים עיקריים של עיתונות, עיתונות ארצית ועיתונות מקומית. מן הסתם, יש הבדל בין השניים בכל מה שקשור לאופי הפרסום וכן לסוג העסקים שמבקשים לפרסם בהן.

פרסום בעתונות

יתרונות של פרסום בעיתונות

יתרון ראשון הוא הגודל. גם אם מדובר בעיתון תפוצה ארצית נמוכה, הוא עדיין מגיע, לפחות מיד ראשונה, לעשרות אלפי קוראים אם לא מעבר לכך. שלא נדבר על קורא שני ושלישי, כלומר כאלה שאינם מנויים על העיתון או אינם קנו אותו, אך הם קוראים אותו.

יתרון שני, להבדיל מהאינטרנט או מהטלוויזיה, ברגע שקוראים כתבה מסוימת בעיתון, אי אפשר להעביר את הפרסומת, ולכן קל יותר לקורא להתמקד בה, מרצון או לא מרצון.

יתרון שלישי, פרסום ברדיו, טלוויזיה, אינטרנט, הן קצרות יחסית וכן קל יותר להיות בהיסח דעת שהן משודרות. מודעה בעיתון קל יותר לפרסם בה פרטים אינפורמטיביים רחבים, זה הופך את המודעה להרבה יותר יעילה.

יתרון רביעי, אפשרות להשתמש באלמנטים שונים, פונטים, איורים, תמונות, ציורים, כל אלה הופכים את המודעה להרבה יותר אפקטיבית עבור הקורא.

חשוב לומר עוד, שבימינו גולשים רבים משתמשים בכלים שחוסמים להם פרסומות באינטרנט, ולכן הם כלל לא פוגשים בהן, כלים שלא קיימים בעיתונות הכתובה.