קורס הנהלת חשבונות

מנהל חשבונות הוא בעל מקצוע חשוב והכרחי ביותר בכל בית עסק קיים. מהעסק הפרטי הקטן עד לחברת שם גדולה. כל עסק שמנוהל נכון כלכלית בעל פוטנציאל גבוה יותר להגדלת הכנסותיו ולהתפתחות מהירה ותקינה שלו. יחד עם זאת כאשר עסק לא מנוהל כשורה הוא עלול לדעת הפסדים רבים, לעמוד בהתחייבויות גדולות מול רשויות המס ואפילו לפשוט את הרגל.

מנהל חשבונות שעבר קורס להנהלת חשבונות מקבל דיפלומה של מנהל חשבונות בסיסי ומתקדם. משמע שהוא רשאי לנהל חשבונות של כל סוג עסק שהוא תחת פיקוח של מנהל חשבונות בכיר ממנו. הוא יכול לעסוק בניהול החשבונות מול רשויות המס, ניהול ההוצאות וההכנסות של העסק, תשלומים לגורמים שונים כמו ספקים ועובדי חברה, הוצאת תלושי משכורת, חישוב הכנסות שעתידיות להיכנס, ד"וחות מאזן והכל צריך להתבצע על הצד הטוב ביותר. מנהל חשבונות מחוייב להיות מדוייק ומסודר, כל טעות חישוב קטנה בהוצאות או הכנסות, או בעיות חישוב מול רשויות המס יכולה לעלות ביוקר לעסק או לחברה ולגרום לנזקים בלתי הפיכים. לכן בהעסקת מנהל חשבונות חשוב לוודא כי מדובר באדם אמין וישר ותמיד מומלץ לקחת בעל ניסיון. העבודה של מנהל החשבונות משפיעה ישירות על העסק וניתן לראות מיידית את הייעול בתפקוד העסק.

בקורס הנהלת חשבונות מקבלים את המידע הנחוץ לניהול תקין של עסק, הלמידה עצמה נמשכת מחמישה חודשים עד עשרה חודשים תמימים והכל תלוי כמובן במוסד הלימודים ודרישותיו שבסופו מקבלים דיפלומה של מנהל חשבונות 1+2 בסיסי ומתקדם ממשרד התעשייה המסחר והתעסוקה. מנהל חשבונות מסוג זה יכול לנהל את העבודה תחת השגחה של מנהל חשבונות בכיר וכמובן שיש אופציות רבות לקידום. תנאי הקבלה לקורס שכזה הם לא קשים במיוחד אך העמידה ברמת המבחנים היא גבוהה והכרחית. על מנת להתקבל לקורס הנהלת חשבונות צריך להיות בעל 12 שנות לימוד בסיסיות ועד שתי יחידות בגרות במתמטיקה, מתקיים גם ראיון קבלה אישי וזה כמובן תלוי במוסד הלימודים ונוגעים בנושאים רבים שקשורים בניהול חשבונות אופטימלי. זה תחום מעניין שנוגע לנו כלכלית והביקוש למקצוע אינו פוסק.