איטום גגות עשה זאת בעצמך

טיפה ועוד טיפה, התנפחויות במקומות שונים ברחבי הדירה, הרס רהיטים וארונות מטבח הם רק חלק מהמאפיינים של גג סדוק. הנזילות והנפיחויות אינן ההשפעות היחידות בחורף, רוחות הפרצים ועוד כל מיני תופעות הנלוות אל האורח הלא קרוי:  החורף. הקושי המשמעותי אותו מייצרת אותה טיפה קטנה משפיעה  על אורח החיים ועלולה להביא לנזקים משמעותיים בכל רחבי הבית החל מריקבון וכלה בבעיות צנרת.

 

אפשרויות איטום קירות, הן רבות ומגוונות ובעלות מושגי תקציב משתנים, ההבדלים בין המחירים מושפעים מאיכות חומרי האיטום והאסתטיקה  בעת ביצוע העבודה.

רבים  נוטים להתלונן על קשיים דווקא בעונת החורף, עובדה מפתיעה במיוחד, עליה נדבר בהמשך היא היתרונות הקלים במיוחד מצדכם למניעת הנזילות, רוחות הפרצים ושאר המרעין והבישין של החורף.

 

חיים מחורף לחורף- יתרונות וחסרונות

דיירים רבים,  נוהגים לפתור את בעיית הנזילה מהגג בפתרון שאנו נוהגים לקרוא לו פתרון "הסתימה הזמנית", כדי להסביר זאת במושגים ברורים יותר, נקביל את נושא איטום הגגות לתחום רפואת השיניים דווקא. כאשר נוצר חור בשן ההשפעה המידית היא כאב וכפועל יוצא מזה קושי בהתנהלות היומיומית, כאשר אנו דוחים את הטיפול בבעיה נוצר מצב של צורך בטיפול שורש, הרופא מודיע לנו שיש צורך בטיפול שורש, בשלבים ההתחלתיים של הטיפול ובין טיפול לטיפול השן, הרופא סותם את השן באמצעות סתימה זמנית, אשר נועדה לשמור על השן לטווח קצר עד אשר תקבל את הפתרון הסופי של המבנה והכתר. טיפול לא איכותי ועבודה עם חומרים זמניים.

 

ביצוע פעולת איטום גגות שלא ע"י איש מקצוע שקולה לאותה סתימה זמנית, הסתימה טיפול תוך זמן קצר והשן והשורש יישארו חשופים לחיידקים ובקטריות, כך גם הגג, לאחר תקופה קצרה במיוחד האיטום יתרופף והגג, ובעצם כל הבית יהיה חשוף לפגעי מזג האוויר, התופעה מורגשת בעיקר בימים חורפיים.

 

 

תופעה זו, מזיקה הן לטווח הקצר והן לטווח הארוך, כאשר היא גורמת לבלאי מהיר יותר של הגג ונזקים מצברים. לא בכדי מחורף לחורף תופעת הנזילה והסדקים נוטים להיות חמורים יותר מהעונה אשתקד.

איטום גגות

גם יפה וגם חכם- איטום דקורטיבי לטווח ארוך

בעבר, פתרונות האיטום נועדו לענות על פתרון בעיית הנזילה והבידוד בלבד. עם השתכללות והתפתחות חומרי האיטום, התעורר צורך חדש, איטום אסטטי בגימור נקי וחלק. אחד הפתרונות היעילים והאסטטיים ביותר הוא העבודה עם חומרי איטום ובידוד כמו אקריל וביטומן, אלה הם  חומרי עבודה עמידים במיוחד, המאפשרים כיסוי בכמה שכבות ועדיין לאפשר איטום אחיד, בעל מראה וגימור איכותי, הנשמר לאורך זמן. אחד היתרונות של חומר הביטומן הוא ה"אופי" הייחודי שלו להתיישנות בהתאם לתנאי מזג האוויר. זהו חומר גמיש ויעיל במיוחד ומומלץ בשביל איטום גגות ומילוי סדקים , אשר יעניקו לכם חורפים יבשים רבים ללא הצורך בקריאה חוזרת ונשנית לאיש איטום..

 

הטעות הנפוצה: איטום גגות בחורף

 

במהלך עונת הקיץ, לא בנקל נגלה נזילות מהתקרה ומהגג וזאת מאחר שבקיץ הסיכוי לגשמים אפסי (במידה ואתם לא מתגוררים במדינות כמו תאילנד המאופיינות במונסונים). אז מה קורה בדרך כלל? גשם אחד קל, כמה ימים של טפטופים ואתם מתעוררים לבוקר לח משהו. האם זוהי התופעה של הגשם הסורר? לא ולא! חשוב לדעת שסדקים בגג הם תוצר לוואי של חוסר תחזוקה הולמת לפני עונת הגשמים. איטום הגג בעת עונת החורף ייתן לכם פתרון זמני בלבד ויחזור באופן משמעותי הרבה יותר בעונה הקרה הבאה באופן כמעט וודאי. הכנת הגג, איטום גגות מקצועי כבר בעונת הקיץ תאפשר לכם ליהנות מחורף יבש ונטול רוחות פרצים.