תכונות רעות שמחקות את הסיכוי שלך לראיון עבודה
כולנו מכירים את הסיטואציה – אתם מתכוננים לראיון עבודה, מרגישים בטוחים בעצמכם, ופתאום מגיעים להפתעה לא נעימה. כשאתם שומעים פידבק שלילי על התנהגותכם, זה מרגיש כמו ניתוח כואב ולא מזמין. אז לפני שאתם קופצים על הספה ומעבירים את התהליך לפיתוח אישי, בואו נבין מהן התכונות הרעות שעלולות לדרוס את הסיכויים שלכם להצלחה בראיון ולעשות לכם קבוצה של "לא" במקום "כן".
1. המתחרים לא ישכחו אתכם – אם תהיה לכם התנהגות רעה
התנהגות רעה בראיון היא כמו להלל את הגרסה הגרועה של שיר אהבה. אפשר לשמוע את הסימנים ולזהות אותם כבר מהשלב הראשון. איך נראה המצב? זה לא אומר שהמראיין מחפש את המעטפת – הוא מחפש את התוכן!
- חוסר סבלנות: אם אתם מדברים עם המראיין כאילו הוא חייב לכם משהו, סביר להניח שהדלת תסגר מולכם.
- בריחת עיניים: כאילו במסיבת עיתונאים – תסתכלו לו בעיניים, לא על השטיח!
- גילוי חוסר עניין: אם אתם מצהירים "אני לא אוהב את השאלות האלה", אתם פשוט מציגים כרטיס כניסה לחיים ללא עבודה.
מה לעשות במקום?
תמיד תשמרו על גישה חיובית. גם כששאלות לא נוחות רודפות אתכם, קחו נשימה עמוקה והוסיפו קצת הומור – כי מי לא אוהב לצחוק קצת?
2. חוסר הכנה – התחילו לדשדש במקום
להכין את עצמכם לראיון זה כמו להודיע לאמא שאתם חוזרים הביתה – מספיק עם המתיחות, הגיע הזמן ליישר פינות! יש אנשים שמגיעים לראיונות בלי לדעת אפילו את המזג האוויר הנוכחי של החברה.
- לא מכירים את החברה: אם אתם לא יודעים מה החברה עושה, זה נראה כמו מרצה שמתכונן למבחן אף אחד לא שב אליו עד כה.
- חוסר יכולת לענות על שאלות בסיסיות: אתם לא יודעים להסביר איך התקבלתם לתפקיד הקודם שלכם? זה כמו לפסול את עצמכם לפני שהגעתם אפילו לשאלה הבאה.
האם הכנה כזו יכלה לשנות את התוצאה?
להכנה יש כוח! ופשוט שם זה מתחיל. הכינו עמוד אחד על החברה, שנעבור בדיקה מהירה מבלי אפילו להרגיש שאנחנו עושים זאת.
3. ניהול שיחה – זה לא מאוד קל לכם?
ראיון עבודה הוא לא רק על התשובות שלכם. זה גם על היכולת לנהל שיחה רהוטה ומרתקת. אם אתם כמו חבית מונחת על מדף ממתקים, אני מציע לכם לעשות שינוי קטן.
- חוסר הקשבה: הכישרון להקשיב לכל מילה נשמעת מהר, אבל בואו נודה – זה מה שגורם לפכפוך שיחה!
- צניעות מופרזת: אם אתם לא מדברים על הבAchievements שלכם, כיצד יחברו אליהם?
טיפים להצלחה
אל תשכחו לשאול שאלות! זה לא רק מראה על עניין, אלא גם על רצון להכיר את העסק!
4. חוסר אמינות – תפסתם את עצמכם?
כעת, אני יודע שהמונח חוסר אמינות יכול להישמע מעט קשה, אך זה יותר קל לאתר אצל אחרים מאשר בעצמכם. המראיינים תרגלו לזהות שקרים ולזהות "סימני שאנחנו במדינה אחרת!".
- ביקורת עצמית לא נכונה: אם אתם מבקרים את עצמכם על כל דבר, ייתכן ותיצור רושם של חוסר ביטחון.
- לא לשקר על קורות חיים: אתם לא תאמינו כמה אנשים מכינים "קורות חיים מושלמים" – ולא תמיד זה עובד!
מה עושים כדי להראות אמינות?
כשהאמת מדברת, עפים בבית המשפט! תשמרו על כנות ואל תסתירו מידע – עדיף לומר את האמת מאוחר מלהיות מי שאינו קיים!
5. קריטריונים לא מנצחים – השארו סקרנים!
אתם יכולים להיות מצוינים בעבודה אבל אם תבואו לראיון ותשכחו את כל הכישורים הנדרשים, אתם פשוט לא תעברו את המסננת. המראיינים רוצים לראות שאתם מודעים לסביבה.
- חוסר גמישות: אם אתם מתעקשים ליישם את הדרך שלכם בלבד, יחסרו לכם המון הזדמנויות.
- אדישות לדרך החדשה: העולם משתנה כל יום, לא נעים אם תאפשרו לסופ"ש האחרון להנחות אתכם!
כיצד נשארים רלוונטיים אך במצב אופטימי?
הקפד על עדכונים בתחום – למד, דבר עם מקצוענים, כתוב פוסטים על מקצועך באונליין – זה יעזור לכולנו לגלות את התשובות!
שאלות ותשובות שאולי לא חשבתם עליהן:
- מה אם הגעתי מאוחר? מה שחשוב הוא שנכנסתם – אבל נצלו את הזמן כדי לעשות רושם טוב!’
- האם לצחוק על עצמך זה רע? לא! זה יכול להיות מתכון לרעיון חדש ומרגש!
- מה לעשות אם אני מתקשה עם תשובה? אל תהססו! הסבירו, אל תתביישו להביע לא נוח – זה לכולם קורה!
- איך מקבלים פידבק? פשוט בקשו, אולי זה אוצר!
- האם המראה חשוב? כן! אתם לא רוצים שמישהו יתחיל לדבר עם השיער שלכם במקום אתכם!
סיכום כללים חמים: התנהגות רעה במהלך ראיון עבודה יכולה לדרוס את ההזדמנויות, ולכן תשתדלו לשמור על גישה חיובית, התכוננו כמו שצריך, ובנו שיחות מעניינות. השארו היה ייחודיים אך סקרנים, כי ממש מתחת לראיון, תמיד יש מקום להזדמנות חדשה. מי יודע, אולי כל מה שצריך זה התנהגות שונה כדי לחולל עולם חדש!