תכונות שליליות וחיוביות שיעזרו לכם בראיון עבודה

תכונות שליליות וחיוביות בראיון עבודה: איך לא להיכשל (ואולי גם קצת לצחוק על זה)

יש אנשים שמסתכלים על ראיון עבודה כמו על משחק כדורגל. יש כאלה שמגיעים מוכנים עם טקטיקות ואסטרטגיות מנצחות, ויש כאלה שפשוט מקווים שהשחקן השני ישכח להביא את הכדור. אם אתם חלק מהמגזר השני, כנראה שווה לכם לקרוא את המאמר הזה. במהלך הקריירה שלנו, ראיינו אותנו אינספור פעמים. ידרשו מאיתנו להשציג תכונות חיוביות, לשדר ביטחון עצמי, וכמובן—לא להפוך לשק של עצבים.

מה זה בעצם תכונות חיוביות?

תחום העבודה מלא במילים יפות כמו "מנהיגות", "תגובתיות" ו-"יכולת עבודה בצוות". נו, באמת, מי לא רוצה להיות 'מנהל נהדר'? אז מה הן בעצם התכונות שיכולות להקנות לכם יתרון בראיון?

  • מנהיגות: גם אם אתם לא הולכים להפוך למנכ"ל החברה, היכולת להוביל פרויקטים ולפקח על צוות היא קריטית.
  • יצירתיות: להיות מסוגל לחשוב מחוץ לקופסה זה כאילו למצוא שטר של 100 שקל על הרצפה.
  • כישורי תקשורת: חשוב לדעת להעביר רעיונות בצורה ברורה, אחרת אתם עלולים להיראות כמו נער שלחוף שלא יודע להסביר מה הוא רוצה לאכול.

האם תכונות שליליות יכולות להוביל לדלת סגורה?

כמובן, כולנו בני אדם, ותכונה שלילית כזו או אחרת מסתתרת בכולנו. השאלה היא, איך מוצאים את האיזון?

  • חוסר סבלנות: לא כדאי שתהיה אדם שמעוניין לסיים דברים מהר מדי, כי לפעמים יש דברים שדורשים תשומת לב.
  • רמה גבוהה של ביקורת עצמית: זה בסדר להיות ביקורתי, אבל אם כל מה שאתם רואים זה את עצמכם לא בסדר, כדאי לבדוק את זה!
  • קושי בעבודה קבוצתית: אם אתם לא אוהבים לעבוד בצוותים, ייתכן שהקריירה שלכם תטלטל מסיבות חברתיות.

מהן התכונות שיביאו לכם את העבודה?

נכון שהמאמר הזה על תכונות, אבל בשביל מי שבאמת ממש רוצה לדעת מה הן התכונות שישאירו אותו בהצלחה בראיון העבודה, הנה רשימה קטנה שתגביר את הסיכויים שלכם:

  • יכולת להסתגל לשינויים: אם תצליחו להתאים את עצמכם לסיטואציות שונות – זה יכול להיות פלוס גדול.
  • כישורי פתרון בעיות: תפקידים רבים דורשים יכולת לנתח בעיות ולמצוא דרכים יצירתיות להתמודד איתן.
  • טכנולוגיה: בשוק העבודה של היום, הכרות עם כלים טכנולוגיים היא קריטית.

המילוי העצמי שלכם

רבים מאתנו חושבים שבשיחה עם מעסיק פוטנציאלי, הם צריכים לשדר נינוחות מהכביש המהיר. אבל החשוב הוא באמת להרגיש נוח בתוך עצמכם. אם אתם מתכוונים להציג את עצמכם, תזכרו לדבר בכנות.

שאלות שלא מתות לי

  • מה לעשות עם הלחץ? לכתוב על דף כל מה שגורם לכם להרגיש פרנואיד ולהתמודד עם זה בצורה רציונלילית.
  • מה אם אני פשוט לא יודע מה לומר? זה בסדר! פשוט בקשו להציג את שאלות המראיין.
  • איך אני יכול לשדר ביטחון עצמי? תזכרו, כולנו מתמודדים עם הפחד – הכינו תשובות מראש!

האם יש מקום לשגיאות?

שגיאות קורות לכולם—זה כמו להיכנס לקיוסק ולגלות שאין לכם כסף באותו רגע. החוכמה היא לדעת איך לחזור על הרגליים אחרי זה. ידע עשוי לאפשר לכם להפוך את הטעות שלכם בדרך לפרס! אם תשאלו את המראיין, "באיזה מגזרים אני מתמודד?" זה כולל הודאה שיש כמה דברים שאתם לא יודעים!

סיכום: זה לא סיפור קיץ, זה חורף

אז אם אתם מתמודדים עם ראיון עבודה בקרוב, זכרו שחשוב להרגיש נוח עם עצמכם ולהיות כנים. גם אם לא תצליחו להשיב על כל השאלות כמו שצריך, חשוב שתשדרו את הכוח שלכם. התכונות החיוביות שלכם ינצחו על הכישלונות, ואולי גם תצחקו בדרך!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *