קונה כלי כסף

הבוגרים שביננו זוכרים שבאמצע המאה ה-20 היו הסבתות שלנו יושבות וממרקות את כלי הכסף שלהן בכל חג ואירוע חריג בבית. כלי הכסף היו מוצעים מהמפה שכיסתה אותם מורקו על ידי משחה מיוחדת שתחזיר להם את הברק והם הוכנסו אחר כבוד בחזרה למקומם לאחר השימוש. לאחר מותן של הסבתות המבוגרות כלי הכסף הועברו בירושה לילדיהם שלא תמיד חשקו בהם והעדיפו להשתמש בכלי אוכל פשוטים וזולים יותר. כלי הכסף נשארו במגירה עד שהוחלט על מכירתם. קונה כלי כסף הגיע להעריך את הסכו"ם ואת יתר הפריטים ולאחר סיכום הפרטים הם הועברו על ידו למכירה למרבה במחיר.

קונה כלי כסף

רגע אבל לא חבל למכור סנטימנטים?

בעבר נהגו אימהות לתת לבנותיהן העומדות להינשא, בעיקר בארצות אירופה, כנדוניה כלי כסף ותכשיטים עשויים כסף. מנהג זה הופסק עם עליית המשפחות לארץ. רוב העולים שהגיעו לארץ הביאו איתם כלי כסף ורבים מהם נאלצו למכור אותם כדי לשרוד את התנאים הקשים של תחילת החיים בארץ. אלו שהשאירו אצלם כלי כסף אם לא מכרו אותם בהמשך הורישו לילדיהם פריטים רבים. כיום כלות תימניות המעוניינות לערוך טקס מסורתי צריכות לשכור את הבגדים ולשלם עבור שימוש של ערב אחד כסף רב.

קונה כלי כסף

רווחים בכלי כסף – דבר פופולארי מאד

מסתבר שלא נורא למכור את הדברים. שמישהו אחר יהנה מהם! רווחיו של קונה כלי כסף נובעים מהפער בין קניית כלי הכסף למכירתם. ככל שקונה כלי הכסף יקנה בזול את הכלים וימכור אותם ביוקר כך הוא יקטוף רווח גדול יותר. כל קונה כלי כסף מעוניין למצוא פריטים מיוחדים ונדירים, ישנים, עתיקים ובמיוחד שקשה למצוא אותם בשוק. מכירת פריט כזה לאספן היא שאיפתו של כל קונה כלי כסף.

גם בשוק התכשיטים עשויי הכסף יש תנועה. אספני התכשיטים מחפשים דווקא את אותם תכשיטים שקשה למצוא וקונה כלי כסף ששם את ידו על תכשיט מיוחד יוכל למכרו בשוק האספנים בהרבה מאוד כסף. מרבית התכשיטים מגיעים מהעדה התימנית, אבל לא רק. כל התכשיטים של הנשים התימניות עשויים כסף. כל זה שווה הרבה מאד כסף, ולכן מי שמבין יכול לעשות כסף רב!