מה זה דפוס טמפון ואיך הוא יכול לעזור לעסק שלכם?

דפוס טמפון הוא אחד משיטות הדפוס המתקדמות והייחודיות ביותר שניתן למצוא כיום. מדובר בטכנולוגיה שהתפתחה עם השנים ולאחרונה אנו עדים לעליה בפופולריות שלה, שכן התוצאה הסופית אותה היא מייצרת היא לא פחות ממושלמת. אמנם התהליך שלה נחשב לארוך יותר ביחס לשיטות הדפסה מסורתיות ומוכרות יותר, אך העומק והעבודה האיטית יחסית, מעניקים חיים למוצר המוגמר ובכך הופכים את אותה תוצאה לעוצרת נשימה.

דפוס טמפון

 

קצת על השם

אין מי שלא שומע את השם דפוס טמפון ואינו מרים גבה. האמת היא, שאין ממש תשובה חד משמעית למקור השם ומומחים בתחום פשוט מעריכים כי מדובר בעיוות שגוי מן השפה האנגלית שכן שם שיטה זו מכונה pad, מה שהוביל בצורה מוזרה לתרגום קלוקל ועברות לא נכון. יחד עם זאת, השם כבר נחקק, וכיום אנשים רבים מכירים את השיטה הזו לפי אותו שם משעשע.

 

קצת על השיטה עצמה

בשיטות הדפס זו, מועבר הדפוס עצמו באמצעות כרית מיוחדת המטביעה את החומר אותו אנחנו רוצים להדפיס. היתרון הגדול שלה הוא שבעזרת אותה טכנולוגיה מדוייקת, אנחנו מקבלים את הפתרון המושלם ביותר עבור הדפסה של משטחים מיוחדים. אם תרצו להטביע דמות מסויימת על בקבוק זכוכית, משטח קעור, שקוע, פלסטיק ועוד, אין ספק שזאת השיטה הנכונה לבצע את הדברים.

לעוד פרטים על שיטת דפוס טמפון, לחצו כאן…

 

דמיינו את זה כך

אם אתם עדיין לא מצליחים להבין בדיוק כיצד זה עובד, עצמו את העיניים ונסו לדמיין את התמונה הבאה: דמיינו פס ייצור בו יש משטחים, ועליהם יורדת כרית ההטבעה ו״מחתימה״ אותם בדיוק כמו חותמת. בפעולה זו, ההטבעה משתלבת עם כל משטח בקורלציה מושלמת. את שאריות הדיו שנשארים על הגלופה יש לנקות בעזרת מגב (בשיטה הישנה) או בעזרת להב מיוחד שקיים על המיכל (בשיטה החדשה)

 

השיטות

כפי שהבנתם לשימוש בדפוס טמון יש שתי שיטות בהם פועלים: ישנה וחדשה. ההבדל ביניהם הוא שבשיטה החדשה, הדיו אינו חשוף לאוויר אלא מאוכלס בתור מיכל מיוחד. לאחר שהמיכל סיים את תפקידו, העבודה בשתי השיטות היא זהה.