למה לסחור במט"ח?

המסחר במט"ח קורץ לרבים. האפשרות להשקיע במטבע זר ובמידה ועושים זאת כהלכה גם להגיע לרווחים גבוהים, הפכה את עולם המסחר במט"ח למבוקש מאד, ולא בכדי. עולם, שלמרות האתגרים הרבים והמורכבות שלו, נחשב לאטרקטיבי מאד. אם אתם מתלבטים האם המסלול הזה מתאים לכם, האם כדאי לכם לסחור דווקא במט"ח, במקום במניות למשל, הנה כמה סיבות שישכנעו אתכם שהדרך הזו היא אכן הדרך הנכונה ואולי גם הבטוחה ביותר:

  1. ערך כספי גבוה יותר – אחת הסיבות מדוע המסחר במט"ח אהוב על סוחרים רבים היא העובדה שמדובר במסחר שבו הערך לכסף הוא גבוה יותר. כלומר, הסוחר יכול לבצע פעולות שונות בשוק, פעולות ששווין גבוה פי מאות מסכום הכסף שברשותו. התנודות של המטבע כמעט ואינן מורגשות והן נחשבות זעירות יחסית בהשוואה לתנודותיו של שוק המניות. בעוד שהתנודות במניות יכולות להגיע לכדי 5 אחוז לעיתים ולפעמים יותר מכך, התנודות בשער המטבע נעות סביב ה-1 אחוז בלבד. האפשרות למנף את הכסף מושכת אל המסחר במט"ח סוחרים ומשקיעים רבים, המעוניינים להשקיע את כספם במסלול בטוח עם מינימום סיכונים.
  2. מסחר הפעיל 24/5 שעות ביממה (5 ימים בשבוע) – יתרון נוסף למסחר במט"ח, וסיבה טובה מדוע כדאי לסחור דווקא בו, הוא העובדה שזהו מסחר הפועל סביב השעון, 24 שעות ביממה (5 ימים בשבוע) ולכן, לא משנה באיזה מקום בעולם נמצאים ומה השעה בו, ניתן לקבל בכל רגע נתון נתונים חשובים על המסחר וגם לקחת בו חלק. יחד עם זאת, כדאי לזכור שישנן שעות במהלך היום שבהן היקף המסחר הוא רב מאד, כלומר, הסיכוי לרווחים גבוהים הוא גבוה מאד, בעוד שבשעות אחרות פחות. באופן כללי, מדובר בשוק שבו היקף המסחר עומד על כמה טריליונים של דולר בכל יום, היקף מסחר עצום לכל הדעות!
  3. אין משפיעים מרכזיים – סיבה נוספת מדוע כדאי לבחור במסלול זה קשורה למשפיעים בשוק. בעוד שבשוק המניות ישנם כמה משפיעים מרכזיים חזקים מאד, שוק המט"ח איננו מתבסס עליהם כלל ואף נטול כאלה. אותם משפיעים הם אלה האחראיים על התנודות המשמעותיות בשוק (עליות, כמו גם ירידות) והם יכולים להובילו למגמה מסוימת ולהפכו לפחות יציב ומסוכן הרבה יותר עבור המשקיעים. העובדה ששוק המט"ח נטול משפיעים חזקים הופכת אותו לבטוח יותר וגם לכזה הנטול אינטרסים עסקיים שונים, המשחקים תפקיד חשוב ומרכזי מאד בשוק המניות.
  4. עמלות נמוכות יחסית – כל סוחר בשוק המט"ח רוצה להשקיע כמה שפחות ולהרוויח כמה שיותר. היתרון הנוסף של שוק המט"ח בהשוואה לשווקים אחרים הן העמלות הנמוכות יחסית, אותן דורשות החברות המקדמות את המסחר. כך הופך המסחר במט"ח לאטרקטיבי הרבה יותר עבור הסוחרים ולהזדמנות עבורם להגיע לרווחים הרבה יותר גבוהים. אולם, חשוב מאד שפרט זה לא ישפיע על אופן בחירתה של אותה חברה, שדרכה סוחרים, אלה פרמטרים אחרים, חשובים יותר, כמו ניסיון, אמינות וכדומה.