יועץ בטיחות – מתי כדאי אליו לפנות

חשוב שבכל ארגון, מפעל או מקום עבודה המכיל כמות גדולה של אנשים יהיה יועץ בטיחות. מדובר על אדם מקצועי ומיומן, אשר כל מטרתו היא לדאוג לבטיחות של העובדים במקום וכמובן של עוברי האורח בקרבתו. היועץ אמור לסייע למעביד להבין את תקנות הבטיחות הרלוונטיות עבורו, ולסייע לו לאכוף אותן בצורה האפקטיבית ביותר. לא כל מי שפותח מפעל מודע לכל התקנים והחוקים השונים שאמורים לסייע לשמור על בטיחות העובדים. תפקידו של היועץ הוא להאיר את עיניו של המעביד ולספק לו את כל הידע הדרוש לו בנוגע לשמירה על תקנות הבטיחות השונות. המטרה היא לסייע למעביד ולצוות העובדים לשמור על שגרת עבודה שתהיה בהתאם לתקנים ולתקנות השונות, במטרה לוודא את בטיחות ובריאות העובדים.

יועץ בטיחות
יועץ בטיחות

מהו תפקידו של יועץ בטיחות ומתי כדאי להיעזר בשירותיו?

למעשה כל מעביד אשר נתקל בבעיה או זקוק לסיוע בתחום הקשור לתחומי ההתמחות של יועץ בטיחות, מוזמן להסתייע בו על מנת לסלק את המכשול ולהבטיח סביבת עבודה נעימה ובטוחה עבור העובדים. תפקידו של היועץ הוא לאתר מפגעי בטיחות שונים הקיימים בשטח המפעל או מקום העבודה ולטפל בהם. מעבר לכך, הוא מוודא ומנחיל תהליכי עבודה בטיחותיים תוך כדי שימוש בציוד ובחומרים נחוצים, בהתאם לתקנות ולסוג העבודה הנדרש במקום. היועץ אמור להכין תכנית עבודה מסודרת ולהדריך את העובדים על מנת שיוכלו לעבוד בצורה בטיחותית עבורם ועבור חבריהם לעבודה. חשוב להדגיש כי מדובר על תכנית פרטנית המתאימה לכל מקום עבודה בהתאם לצרכים שלו. מעבר לכך, היועץ עובד מול שירותי כבאות והצלה, ומוודא כי כל תקנות האש נשמרות כהלכה. במידה וקרתה תאונת עבודה לאחד העובדים, תפקידו של היועץ הוא לחקור את המקרה ולהסיק את המסקנות המתאימות, על מנת למנוע את הישנות המקרה.

לסיכום, כל מעביד שמעוניין לוודא כי העובדים שלו בטוחים במקום העבודה שלהם, חייב להיעזר בשירותיו של יועץ בטיחות מוסמך. תפקידו הוא להשגיח על תהליכי העבודה של העובדים ולהדריך אותם לגבי עבודה בטיחותית תוך כדי שימוש בציוד תקין, חומרים איכותיים והפעלה בטיחותית של המכונות השונות.