לא רק ביטוח דירה- כך תגנו על תכולתה    

ביטוח תכולת דירה

אנשים רבים כבר הבינו, שביטוח דירה הוא חשוב מאחר ויש כל כך הרבה דברים שעלולים להתקלקל במבנה, וללא ביטוח אנחנו ניאלץ לשלם הון עתק. אבל מה לגבי תכולת הדירה? בכל דירה ממוצעת יש עשרות מכשירים חשמליים בשווי כולל של עשרות אלפי שקלים, תכשיטים, חפצי אומנות, תכשיטים (עד גובה מסוים), אוספים יקרי ערך ועוד.

מה ההבדל בין ביטוח דירה וביטוח תכולת דירה?

ביטוח דירה נמצא כסטנדרט בביטוח למשכנתא, והוא כולל ביטוח למבנה הדירה. למשל אם יש בדירה פיצוצים בצנרת – בעל הדירה אינו חייב לשלם את התיקון מכיסו, ויכול להפעיל את הביטוח. אם הדירה עולה באש – ועוד. אבל מה לגבי כל מה שיש בדירה – שזה בעצם כל החיים שלכם? מי ישלם לכם על כל הפלאפונים, טלוויזיות, מחשבים וציוד אלקטרוני יקר שנשדד או נפרץ? מי ישלם לכם עבור הרהיטים שניזוקו בשריפה, או אפילו בגלל פיצוץ צינור מים? ביטוח תכולת דירה הוא הביטוח שמכסה את כל מה שיש בדירה, הרכוש שלנו. באופן כזה, לצורך הדוגמא, אם הבית עולה באש, אתם תקבלו כסף גם עבור הדירה וגם עבור כל התכולה שהייתה בה.

האם שווה לסטודנטים לבטח את דירתם?

היום יש לכולם מכשירים יקרים, בין אם הם סטודנטים שעובדים בעבודות מזדמנות ובין אם זה מנהל מיקרוסופט. ההבדל יהיה כמובן בגובה התשלום. אם אתם סטודנטים, וחיים בדירת חדר וחצי קטנה, אבל הדירה מלאה בציוד אלקטרוני מתקדם – אז כן, כמובן שכדאי לכם לבדוק פוליסת ביטוח, ולעשות את החישוב שלכם באם זה משתלם לכם או לא. נקודה חשובה ששווה לסטודנטים לבדוק אותה היא, שבחלק מהפוליסות של ביטוח תכולת דירה יש גם ביטוח צד גימל – שמכסה אותם במקרה של נזק שנגרם אצלם בדירה גם לבעל הדירה, וגם לגורם אחר אצלם בדירה.

מה זה אומר ביטוח צד גימל בביטוח תכולת דירה?

ביטוח צד גימל הוא מרכיב בביטוח תכולת דירה, שמשמעותו שאם קורה משהו למישהו בדירה שלכם, זה מכוסה באופן כמעט מוחלט על ידי הביטוח. זה תקף גם לחברים שהגיעו והבת שלהם החליקה ושברה את היד, וגם לאנשים שבאים לעבוד אצלכם. זה החלק בביטוח שבעצם מתאים גם לאנשים ששוכרים את הדירה וגם לבעלי הדירות.

למה הפוליסות שונות אלה מאלה?

הפוליסות שונות בגלל גורם הסיכון שבכל אחת מהן. לדוגמא, ביטוח תכולת בית קרקע יהיה יקר יותר מביטוח תכולת דירה בקומה שישית, כי בית קרקע מועד לפריצות יותר מדירה גבוהה. גם הקומה האחרונה בבניין מועדת לפריצות, ולכן מי שמשלם את הפוליסה הכי נמוכה הוא אדם שגר באחת מקומות הביניים בבניין מגורים. גם המיקום הגיאוגרפי חשוב: אם המבוטח גר באיזור הידוע כמקום בו פורצים הרבה לבתים, הפוליסה שלו תהיה גבוהה יותר. מה הדרך להוזיל עלויות במקרים כאלה? התקנת מערכת התרעה כנגד פורצים, אזעקה ועוד, יעזרו לכם להוריד את דמי הביטוח, וגם יעזרו לכם ללכת לישון יותר רגועים.

האם אני אקבל את כל כספי בחזרה, במקרה של הפעלת הביטוח?

בכל פוליסה יש סעיף של השתתפות עצמית, כך שלא קיים החזר של מאה אחוז. יחד עם זאת, חשוב לבדוק מראש כמה ההשתתפות העצמית כי בכל פוליסה זהן סכום אחר, ומהם המוקשים שעלולים לעכב לכם את החזרת הכסף.

איפה ניתן למצוא את ההצעה הכי משתלמת לביטוח תכולת דירה?

לפני שאתם מתבייתים על חברה כלשהי, כדי לבדוק כמה דברים חשובים בפוליסה: מה גובה ההשתתפות העצמית? תוך כמה זמן יגיע הפיצוי? האם חפץ שנרשם על ידי השמאי תחת ערך כלשהו, פתאום יהיה שווה רק את חציו? את כל האינפורמציה הזו אתם יכולים למצוא ולדעת מראש, בקריאה מרוכזת של הפוליסה. אם אתם חוששים שאינכם מבינים את כל הסעיפים ואת תתי הסעיפים, בקשו מחבר שמבין או אפילו מאיש מקצוע, שיסביר לכם את כל המשמעויות והסתברויות של הפוליסה. בנוסף, אם אתם רוצים להוזיל את העלויות של הפוליסה, אתם יכולים לבדוק אם אתם נמצאים בקטגוריית סיכון מבחינת הביטוח (בית קרקע או קומה אחרונה, מיקום הידוע בפריצות רבות ועוד) – ולהצטייד מראש בכל מה שצריך כדי שהפוליסה תוזל. לפעמים זה מסתכם רק בהחלפה של דלת כניסה איכותית וחזקה יותר.