כספים אבודים: אולי מגיע לכם כסף?

האם ידעתם שבמדינת ישראל יש כ-10 מיליארד שקלים אשר שוכבים בחסכונות שאינם פעילים? יכול מאוד להיות שחלק מהכסף הזה שייך לכם או שאתם המוטבים של חלק מהחשבונות האלה.

יש מקרים רבים בהם אנחנו שוכחים קופות גמל, כספי ירושה, חסכונות לפנסיה וכדומה. אם עברתם מקום עבודה, סביר להניח שייווצר אצלכם בלבול כלשהו לגבי חשבונות החיסכון שלכם. כיום יש דרך לגלות את אותם כספים אבודים. למעשה, מדובר בשתי דרכים.

תוכן עניינים

הדרך הראשונה – משרד האוצר

משרד האוצר השיק לפני מספר שנים אתר אינטרנט ייעודי לחיפוש כספים אבודים בחשבונות שאינם פעילים. כך למשל, תוכלו לבדוק האם יש לכם קרנות השתלמות, פוליסות ביטוח חיים, קופות גמל, קרנות פנסיה וחשבונות אחרים, אשר שכחתם מהם והכספים בהם מחכים רק לכם.

החיפוש באתר מתבצע באמצעות מספר נתונים הקיימים על גבי תעודת הזהות, ובנוסף לכך קיימת אפשרות באתר לבצע בדיקת כספים אבודים עבור חסכונות של קרוביכם שנפטרו.

התוצאות שמתקבלות הן למעשה פרטי הקשר של אותם גופים אשר מחזיקים בכספים שלכם. האתר של משרד האוצר לא מספק לכם פרטים ומידע מעבר לכך, ומשלב זה האחריות עוברת אליכם. אתם צריכים לפנות לגופים הללו ולדון איתם בבעלות שלכם על אותם חשבונות והזכויות שלכם.

דרך שניה – חברות המתמחות בנושא

כפי שראיתם, הדרך הראשונה לחיפוש ולאיתור של כספים אבודים יכולה להיעשות על ידי כל אחד באמצעות כניסה לאתר של משרד האוצר. דרך זו אינה עולה כסף, אבל היא גם לא מספקת לכם שום דבר מעבר לפרטי הקשר של הגוף בו נמצאים הכספים שלכם.

אם אין לכם זמן מיותר להתעסק בשיחות מעיקות אל גופים בהם אולי נמצאים כספים שלכם, תוכלו לפנות לחברות המתמחות בנושא השבת כספים אבודים. חברות כאלו מקבלות מכם ייפוי כוח על מנת לבצע מגוון רחב של פעולות לאיתור כפסים אבודים הקשורים אליכם או שאתם המוטבים שלהם, והמידע שתקבלו במסגרת התהליך הזה יהיה מלא ושלם – האם יש כספים אבודים, היכן הם שוכבים, בכמה כסף מדובר וכיצד ניתן למשוך את הכספים. דרך זו אינה בחינם, אבל היא חוסכת לכם הרבה עבודה והרבה זמן.