הפרעות קשב וריכוז להתמודד איתן בכל גיל

הפרעות קשב וריכוז הן הלקות הכי מדוברת בשנים האחרונות, משום שהיום ידוע לנו מהו היקפה ועד כמה אנשים שלא אובחנו הושפעו מכך כל חייהם. הפרעות הקשב והריכוז של אנשים מבוגרים ושל ילדים הן אותן הפרעות למעשה, אבל ההשפעה שלהן שונה בכל גיל. על ילדים זה מקשה להשיג הישגים ולהשתלב בכיתה גם חברתית. על מבוגרים שלא הצליחו לקבל עזרה או ללמד את עצמם כיצד להתמודד עם מה לא היה ברור להם שהוא לקות למידה בוודאי שילמו על כך מחיר אישי, גם חברתית וגם מבחינת הישגים אקדמיים ותעסוקתיים. המודעות לכך התפתח מאוד בשנים האחרונות ומכיוון שיש לה גם מאפיינים תורשתיים, כל ילד שמאובחן ככזה מוצע להוריו גם לבדוק אם יש להם מאפיינים כאלה ששמו לב אליהם ושאפשר עדיין לאבחן במידה רבה ולעזור לתקן.

חשיבותו של אבחון הפרעות קשב וריכוז אצל ילדים

ילדים שאינם מצליחים ללמוד לקרוא, לכתוב, להכין שיעורים, לעקוב בכיתה אחר המורה, זוהי הסיבה העיקרית לכך שיש לאבחן לקות זו כמה שיותר מוקדם, כדי לתת כלים מתאימים ילדים אלה ללמוד איך ללמוד ולהגיע להישגים נאותים. בבוא הזמן הם יוכלו להתקדם בחיים ולא להישאר מאחור כמו מבוגרים אחרים שלא אובחנו בזמן כמוהם. כשהם מקבלים תרופות או כשהם מקבלים טיפול התנהגותי הם גם לומדים לשלוט בתופעה ולהצליח לנווט את עצמם דרך כל הקשיים ולמרות הבעיה. ילדים כאלה מאובחנים ומקבלים הקלות בבחינות, אבל יותר מכך, הם לומדים לא להיפגע בדימוי העצמי שלהם ולא לאבד מוטיבציה עד שיגדלו וימצאו לעצמם את הנתיב הנכון.

אבחון מבוגרים מתקן עיוותים היסטוריים

יש לא מעט מבוגרים שמרגישים שאבחון הלקויות שלהם מתקן עיוותים היסטוריים כאשר אף אחד לא אבחן אותם בזמן. התוצאה הייתה הרסנית מצדם והם זקוקים לתיקון ולפעמים מצליחים להשלים פערים בזכות האבחון והטיפול בלקות אי אפשר להחזיר את הרגשות הקשים על כישלונות אישיים, אבל אפשר להיות אופטימיים ולדהור קדימה עם ההצלחות החדשות. כאשר לפחות יודעים עם מה מתמודדים כעת יכולים עוד יותר לקבל חשק להשיג מה שלא הצלחתם עד היום.