הוצאות בעת פתיחת חנות חדשה

החלטתם לפתוח חנות חדשה? מזל טוב! לפני שאתם מתחילים לעשות תכנונים כלשהם, המאמר הבא יתן לכם מעט רקע על הוצאות כספיות שתצטרכו להוציא בעת פתיחת העסק ובהמשך.

שכירות

במידה והעסק שלכם הוא לא עסק שפועל מהבית, תצטרכו לשכור מקום פיזי שממנו העסק יפעל. חשיבות המיקום היא עצומה. ראשית, יש לחשוב על מיקום שיתאים לביקוש מצד האוכלוסייה שגרה במקום מסויים, למשל אם חשבתם לפתוח עסק שמוכר חליפות צלילה, חליפות גלישה, גלשנים ועוד, לא כדאי לפתוח אותו במרכז ירושלים משום שאין שם ים ולכן ככל הנראה לא יהיו לכם יותר מדי לקוחות. לאחר שבחרתם את העיר שבה אתם רוצים לפתוח את העסק שלכם, נסו למצוא את המקום המתאים ביותר בעיר שבה העסק יהיה ממוקם. קחו בחשבון שלמיקום העסק יש חשיבות מבחינת ההוצאה בעבור השכירות. עלות שכירות של עסק בעיר מרכזית יותר יהיה יקר יותר מאשר בעיר רחוקה יותר, ובנוסף גם בתוך העיר עצמה יהיו מחירים שונים לשכירות, הכל בהתאם לאזור שבו העסק נמצא. קחו בחשבון הוצאה עתידית נוספת והיא הארנונה. כל עיר גובה תעריך ארנונה שונה. בנוסף, מיקום העסק משפיע גם הוא על תעריך הארנונה שלכם. במידה ובהמשך תגיעו למסקנה שתשלומי הארנונה גדולים עליכם, תוכלו להגיש בקשת הפחתת ארנונה. את הבקשה תוכלו להגיש בעצמכם או בעזרה של חברות שונות המתמחות בכך.

שיפוץ העסק

לאחר שסרקתם את כל העיר ומצאתם את המקום המושלם בעבור העסק החדש שלכם, תצטרכו לשפץ אותו. שיפוץ העסק הוא קריטי במיוחד. לכל עסק מתאים עיצוב ייחודי משל עצמו, בין אם מדובר בצבע לקירות, מיקומי מדפים, מיקום דלפק שירות הלקוחות ועוד, כמעט ברוב הפעמים תצטרכו לשפץ את העסק ולא תוכלו להיכנס אליו לפני שהשיפוץ יסתיים. יש היגידו כי קיים קשר ישיר בין עיצוב העסק להצלחתו, ולכן כדאי לכם מאוד במידת האפשר לשים דגש מיוחד בעניין זה.

סחורה

אז עסק יש, והוא אפילו כבר משופץ ומה בכל זאת חסר? סחורה. בכדי שהעסק יראה מושך ומלהיב, חשוב שתהיה הרבה סחורה. צרו כסף עם ספקים שונים ורכשו מהם את הסחורה הרצויה לעסק שלכם. הדבר הכי חשוב זה לרכוש סחורה בתבונה רבה בכדי שבהמשך לא תתקעו עם סחורה שאתם לא יכולים למכור. ואם כבר דיברנו על סחורה הנה טיפ: השתדלו שלא יהיו מדפים ריקים בחנות, במידה ואין לכם סחורה למלא, שימו את הסחורה הקיימת בקדמת המדף, כך שבכל מקרה הכל לפחות יראה מלא למראית עין.

לסיכום

עסק עצמאי הוא לא תמיד דבר פשוט. מדי שבוע נסגרים בישראל 800 עסקים, כל אחד כמובן מסיבותיו שלו. במידה ותדעו לנהל את העסק שלכם בצורה נכונה, אחראית ומדודה, צפוי לכם עתיד ורוד ושנים רבות של עשייה בעולם העסקי. שיהיה בהצלחה.