תרומה לנזקקים

אחת המצוות הגדולות ביותר בכל הדתות ובפרט ביהדות, היא תרומה לנזקקים. מדובר במתן תרומה לאנשים אשר אינם יכולים לכלכל את עצמם, אינם יכולים לפרנס את בני משפחתם ונמצאים במצב כלכלי בעייתי שמשפיע על כל איכות ורמת החיים שלהם.

ההנחה הרווחת היא שהדרך היחידה ליצור חברה חזקה היא, באמצעות ערבות הדדית. לשם יצירת ערבות כזו, החזקים, קרי מי שיש להם כסף וכלים מספיק גדולים ורחבים בשביל לשמר איכות חיים גבוהה, צריכים לעזור לחוליות החלשות בחברה מתוך תפיסה, שאם החלשים יקבלו עזרה חיצונית, הם יוכלו לטפס במעלה הסולם הכלכלי, כך שהם יוכלו לדאוג לרווחתם, לדאוג לפרנסת בני משפחתם, וכן למטרות ספציפיות ובפרט חינוך ולימודים.

תרומה לנזקקים יכולה להתבצע במספר מישורים. אחד מהם הוא דרך עמותות וארגונים אשר אחראים על איסוף הכספים מצד גורמים שונים והעברתם אל הנזקקים. שיטות אחרות מכוונות לתרומות ישירות הן מדובר בהיקפים יותר קטנים כי זה פחות אפשרי מבחינה לוגיסטית, וכן אנחנו יכולים למצוא תרומות לגורמים שעוזרים לאותם נזקקים, זה כבר מתקיים בהיקפים רחבים יותר.

עמותות שמתרימות כספים לנזקקים עובדים באופן הבא. הן מפעילות מערך תרומות, בין אם זה מערך טלפוני, אינטרנטי, מערך פרונטלי, וכן הם עורכים מסעות פרסום ושיווק לעידוד תרומות באמצעות העברת סכומי כסף לחשבון הבנק של העמותה. כל התרומות יכולות להתקבל באופן אנונימי וכן התורמים יכולים לבקש שיידעו מי הם ומה הם תרמו.

העמותות בוחרות כיצד להעביר את התרומה לנזקקים. בדרך כלל, לא מדובר על תרומה כספית שעוברת ישירות אליהם אלא על תרומות כספיות בהן העמותה רוכשת עבור הנזקקים, אוכל, בגדים, נעליים, חומרי לימוד, ריהוט וכדומה. הסיבה היא, העמותות לא מעוניינות שהכסף שאמור ללכת לדבר אחד, יילך לדבר אחר ואז כל מטרת התרומה תיפגע. לא פעם התרומות גם מתבצעות לא בכסף, אלא הן מגולמות באותם דברים שציינו.

תרומה לנזקקים, כפי שציינו היא מצווה גדולה, הן בקרב הציבור הדתי והחרדי וכמובן גם בקרב הציבור החילוני. מדי שנה נאספים מיליוני שקלים בתור תרומות, במטרה לעזור למי שנמצא מתחת לקו העוני ואיננו יכול לעזור לעצמו.