חימום ביתי בזול

צריך להגיד את האמת כמו שהיא. לא קל להחזיק בית במדינת ישראל. לא מספיק שמחירי הדירות נמצאים בעליה שאינה נגמרת, ושוק השכירויות גם הוא משתולל, עד שכבר הצלחתם להיכנס לדירה חדשה, יש לכם ארנונה על הראש, מים, חשמל, אינטרנט וכו'. שלא נדבר על ההוצאות היום יומיות והשוטפות כמו קניות בסופר, מוצרים לבית, גנים לילדים ועוד אין סוף אלמנטים שגורמים לחשבון הבנק שלנו להתרוקן בכל פעם עוד קצת.

בדיוק מסיבות אלו, חשוב מאוד לחיות בצורה כלכלית, נכונה ומתוכננת מראש. בסופו של דבר המלחמה ביוקר המחיה צריכה להתחיל אצלנו בבית, ולשם כך יש דברים שלא תמיד שמים אליהם לב, אבל הם יכולים להיות גורם משפיע בהתנהלות הכלכלית שלנו. חימום הבית למשל, הוא אפיק אחד שחשוב לשים אליו, במיוחד בתקופת החורף.

בגלל שישראל היא מדינה חמה, אנחנו נוטים לשייך את צריכת החשמל לקירור הבית ופחות מקדישים לה מחשבה במהלך החורף. העניין הוא שבחורף, משך הזמן בו מחממים את הבית, הוא לא בהכרח נמוך ממשך הזמן בו מקררים את הבית בתקופת הקיץ. משמע צריכת החשמל שלנו היא גבוהה וכך גם התשלום.

אז איך בכל זאת אפשר לחסוך?

חשוב להשתמש בשיטות חימום שיהיו זולות יותר משיטות אחרות. שימוש במזגן, למשל, בתקופת החורף, יכול להיות אפקטיבי הרבה יותר מאשר פתרונות חימום אחרים שאולי נתפסים בענינו כזולים, אך במבחן התוצאה הם כלל לא.

תנורים ומפזרי חום לא עולים הרבה כאשר רוכשים אותם מהחנות. בטח לא בהשוואה למחירו של המזגן. מסיבה זו, מוצרים אלו יוצרים את הרושם שהם זולים מצד אחד ואפקטיבים מצד שני. בעוד שמחירם בחנות באמת יהיה זול, צריכת החשמל שלהם היא גבוהה יותר משל מזגן, מה שאומר שלטווח ארוך הם ינפחו לכם את חשבון החשמל יותר!

מזגן בבית, על אף המחיר ההתחלתי הגבוה יותר, יצרוך פחות אנרגיה מכל אותם מחממים, הוא יחסוך לכם בעלויות ובנוסף לכך החימום שלו יהיה הרבה יותר משמעותי. כיוון שבעוד שתנורי חימום או מפזרי חום יחממו בעיקר את האזור בו הם נמצאים, מזגן מכסה שטח הרבה יותר גדול.

אז בפעם הבאה שאתם מנסים למצוא פתרונות לחימום ביתי בזול, זכרו שהמזגן יכול להיות החבר הכי טוב שלכם גם בחורף. לא רק בקיץ.