לוח עסקים – כיצד הוא עובד

מאז הופעת האינטרנט בחיינו, אנחנו יכולים למצוא לא מעט אתרים אשר עובדים כלוח עסקים לכל דבר. הרעיון הוא מאוד פשוט, כל עסק אשר פועל בישראל, יכול להירשם אליו, בין אם זה בחינם ובין אם זה בתשלום פעוט, וכך הוא מקבל פרסום באותו לוח.

לוחות עסקים עובדים גם למען בעלי עסקים, קטנים וגדולים, וגם למען הציבור שמחפש עסקים בתחומים שונים. מצד אחד, הוא עוזר בפרסום עסקים ומצד שני, הוא מאפשר לכל מי שרוצה, לחפש דרכו עסקים בכל תחום ובכל יישוב.

בדרך כלל, לוחות עסקים עובדים בצורה הבאה, הם מחלקים את העסקים על פי קטגוריות ועל פי אזורים, כך כל אחד יכול לחפש עסק על פי החלוקה הזאת. נניח אנחנו מחפשים חשמלאים בתל אביב, אז ניתן לבצע את החיפוש על פי החתכים הנ"ל, במקום לחפש עסקים בכל האתר.

לוח עסקים באינטרנט הוא ייחודי מאחר והוא מקנה לעסקים אפשרות שווה לקבל פרסום. למשל, אם אנחנו חשמלאים או אם אנחנו בעלי רשת עסקים, אנחנו מקבלים את אותו פרסום בדיוק, אלא אם אנחנו מוכנים לשלם סכום, שהוא שווה לכל אחד. כמו כן הלוח מאפשר לעסקים לפרסם את עצמם על פי פרמטרים שונים שהלוח קובע, בין אם זה פרטי התקשרות, מידע מקיף על תחומי ההתמחות של העסק ואפילו תמונות, קישורים לאתר ולעמוד הפייסבוק ועוד.

מדוע משתלם לפרסם בלוח עסקים

יש לכך שלוש סיבות עיקריות. הראשונה, זו זירה בה כל העסקים נמצאים, אז אם המתחרים נמצאים, גם אנחנו צריכים להיות שם. זו זירה חופשית ולכן אין סיבה שלא נפרסם את עצמנו שם.

הסיבה השנייה, אם אנחנו מפרסמים בלוח עסקים, אנחנו מקבלים חשיפה גם בלוח עצמו, אך גם בגוגל, מאחר והרבה פעמים דווקא העמוד של הלוח יעלה ראשון במנוע החיפוש ולא פרסומים אחרים.

הסיבה השלישית, בסופו של דבר, מדובר בפרסום חינמי, אנחנו יכולים ליהנות ממנו, כך שגולשים יגיעו אלינו ויצרו איתנו קשר, מבלי שאפילו נשלם שקל על הפרסום. זה יאפשר לנו לקבל חשיפה גדולה יותר ברשת.