הובלות בישראל

בישראל מתקיימות הובלות מדי יום במספר דרכים ולמטרות שונות. השינוע מתקיים בים אוויר ויבשה. הובלות בישראל הן מקצה אחד של המדינה לקצה השני שלה. סחורות רבות מועברות ממפעלים לבתי מסחר, תוצרת חקלאית מובלת מהחקלאים לרשות השיווק והשווקים, בהמות ועופות מובלות למשחטות. תוצרת ישראלית מיוצאת באוויר ובים וגם על ידי משאיות למדינות שכנות. בנוסף, ירדן, שכנתנו מהמזרח, עושה שיתוף פעולה עם ישראל ומובילה סחורות המגיעות עבורה לנמל חיפה, ובאמצעות רכבת העמק ומשאיות הן מובלות עד לגבול המזרחי ומשם משאיות ירדניות ממשיכות את ההובלה לתוך ירדן. רכבת העמק שזה מכבר חודשה משמשת גם למטרה זו.

פינוי והובלה בישראל

במדינה כמו ישראל שלא כל משפחה היא בעלת דירה ומדי כמה שנים צריך לעבור לדירה אחרת הדרך מקובלת להעברת התכולה היא באמצעות חברות המתמחות בתחום שעושות פינוי דירות כל השנה. עולים חדשים שהמטען שלהם הגיע לנמלי הארץ בוחרים חברת הובלות כדי להעביר את המכולה למקום מגוריהם. משאית פינוי דירות המובילות מטען בתפזורת חייבות על פי החוק לכיסוי וזאת על מנת שהמטען לא יתפזר ולא יהווה סכנה למשתמשים בכביש. הובלות של מטען נוזל מובלות במכליות ויש חובה לציין את תוכן המכלית במקרה שהמטען הוא מסוכן.

מי עוד צריך פינוי דירות או הובלה?

  • רוב המפעלים, העסקים הגדולים וחברות השיווק הגדולות בישראל עושות הובלות בישראל עם צי המכוניות שלהם. ישנם קווי הובלות בישראל בתחומים רבים כמו לחם, גלידה, מים מינרלים ועוד.
  • גם כוחות הביטחון עושים הובלות רבות. טנקים וכלי נשק כבדים מועברים ממקום אחד למקום אחר על גבי סמיטריילר עם ליווי מקדימה ומאחורה ושלט המציין שהמטען חורג. נהג הסמיטריילר צריך להחזיק ברישיון המאשר לו להוביל מטען חורג.
  • בתקופה בה כל בסיסי ההדרכה של הצבא עוברים לדרום הארץ, לעיר הבהדי"ם משאיות הובלה רבות של הצבא יידרשו כדי להעביר את המטען והתכולה מהבסיס במרכז למקומו החדש.
  • הובלות של מצרכי אוכל כמו בשר, דגים דברי חלב ועוד חייבים להיות במשאית קירור. לא אחת יש דיווחים על תפיסת משאיות מובילות מזון שאינן משאיות קירור והפקחים פוסלים את כל הסחורה כדי למנוע נזק לצרכנים.