תמא 38 בירושלים – כיצד בוחרים ולמה זה משתלם

אחד הפרויקטים הגדולים ביותר בישראל בשנים האחרונות, הוא פרויקט תמא 38. מדובר על פרויקט במהלכו אנחנו משפצים את המבנה, מבחינה חיצונית במטרה לחזק אותו מפני רעידות אדמה וכתמריץ לכך אנחנו זוכים לזכויות בנייה נוספות. כלומר אפשרות להרחיב דירות וקומות, כך שגם נהנה משטח גדול יותר וגם נוכל למכור אותו בתנאים הרבה יותר טובים עבורנו.

פרויקט תמא 38 התחיל בעשור הקודם ועם הזמן הוא השתנה לא מעט, נוספו לו סעיפים שונים אשר איפשרו להרחיב אותו בצורות שונות וכן יכולנו למצוא, לא מעט מבנים אשר קודם לכן היו מוזנחים לגמרי ובעקבות פרויקט תמא" 38, כל החזית החיצונית של המבנה השתנה וכן גם המבנה הפנימי שלו.

צריך לציין, פרויקט תמ"א 38 הוא לא פרויקט בנייה או שיפוצים רגיל, מדובר על פרויקט שנמצא תחת הגדרות של תוכנית מתאר ארצית שהממשלה קבעה, מתוך כוונה לחזק את כל המבנים אשר נבנו לפני שנות השמונים ועומדים בסכנה של קריסה במקרה של רעידת אדמה. כמו כן, ישנן קבלנים מיוחדים שמתמחים בבניית מבני תמא 38 בירושלים ובכלל בכל הארץ. מדובר על קבלנים שניתן ליצור איתם קשר, הם יבחנו את מצב המבנה ויחליטו האם הם מוכנים להיכנס לפרויקט כזה או לא.

מבחינתם זה יכול להשתלם אם הם מקבלים זכויות בנייה, אחת הרווח שלהם יורד. אם הם מקבלים זכויות, הרי שהם יכולים להקים קומה חדשה עבור שכנים חדשים.

נקודה נוספת שצריך להתייחס אליה היא, ערך הנכס. פרויקט תמ"א 38 בירושלים ובמקומות אחרים בארץ, מעלה בצורה ניכרת את ערך הנכס. הרווח שבעל הנכס יכול לעשות, היא עצומה אם הפרויקט מצליח והוא אכן מוכר את הנכס שלו.

חשוב להבהיר, תמ"א 38 בכל מקום ובפרט בירושלים, אשר תלויה לא מעט במצב ביטחוני ובשאלות אחרות, זה פרויקט מומלץ אשר בעזרת עבודה נכונה, יכול לשנות את כל החזית של המבנה וכן את המבנה הפנימי שלו. כל מה שצריך לעשות זה לבחור בקבלן המתאים, ולהתחיל בתוכניות. זו זמן קצר, תיהנו מכנס שעבר שיפוץ מקיף.