גישות שונות לתמחור כתיבת תוכן

הנושא העיקרי שלקוח מתעניין בשירותי תוכן לאתר שלו הוא נושא המחיר, זו השאלה מבין הראשונות שאותו לקוח רוצה ומעוניין לדעת, ובכל זאת כיצד ניתן לתמחר כתיבת תוכן? הלא מדובר בסוגים של תוכן כמו: מאמרי קידום, מאמרי שיווק, דפי נחיתה וכן הלאה. כדי להבין קצת יותר לעומק חשוב להבהיר כי אין פה נוסחה מדויקת שעושים זה ועוד זה ואז יוצא התמחור הנכון ממש לא, זה בנוי מהמון אלמנטים שיש לקחת אותם בחשבון.

תמחור לפי מאמר

תמחור לפי מאמר מדבר בעצם על תמחור לפי מילה זה בדר"כ מה שרוב הכותבים עושים וכך הם מתמחרים את העבודה שלהם לפי מילה. בדר"כ התמחור מתחיל מכמה אגורות ועד שקלים בודדים.

שיטת תמחור כזו תתאים למי שמכיר את התחום עליו הוא כותב, מי שרוצה פרויקטים קצרי טווח. מי שלרוב מתמחר באופן הזה הוא כותבים שהם בתחילת דרכם, כותבי מאמרי קידום ועוד.הנהלת חשבונות

תמחור לפי קבלנות

שיטת תמחור נוספת היא תמחור לפי קבלנות משמע, יותר ממאמר אחד ברגע שלקוח רוצה כמות מאמרים גדולה יותר אם זה לצורכי קידום או מאמרים שיווקים והכמות גדולה כך גם התמחור בהתאם, לרוב מספקי השירות ישכללו את מספר המאמרים ויתנו מחיר קבוע. מתאים למי שרוצה לקדם את האתר שלו , להפצת מאמרים וכדומה.

תמחור לפי שעה

שיטת תמחור יעילה שעושה סדר בכל מה שקשור בתחקיר, ראיונות טלפונים, הכרת הלקוח ,למידת הנושא עליו נדרש כותב התוכן לכתוב. שיטת תמחור זו מאחדת בתוכה את כל הנושאים שנאמרו : תחקיר, הכרת לקוח וכדומה. השיטה הזו היא טובה מאד ללקוחות שלא יודעים מה יהיה היקף העבודה, כמה מאמרים הם יצטרכו (בניגוד לתמחור לפי קבלנות) לא תמיד לקוח צריך כמות גדולה כזו של תכנים. תמחור כתיבת תוכן לפי שעה זה סוג של הכל כלול מה שבהחלט יכול לעזור ללקוח להתמקד ולדעת כי המחיר שהוא משלם בעד התוכן הוא מקיף וכולל.

כמובן שכל אחד יעשה את השיקולים שלו וייבחר בסופו של דבר את מה שהכי נכון והכי טוב לו, חשוב לבדוק את הדברים לעומק ועוד יותר חשוב לעבוד עם כותב תוכן מקצועי , אמין, ומבין את שפת התוכן על בוריה.