איתור כספים אבודים

גם כסף יכול ללכת לאיבוד. עד כמה שזה נשמע לנו מוזר, אך אם תנסו לבדוק את העניין לעומק, תופתעו לגלות דברים שלא ידעתם. זו יכולה להיות קופה פנסיונית בלתי פעילה שהפקדתם אליה כספים בעבודה שבה עבדתם לפני שלוש שנים או כספים בלתי פעילים ששוכבים בבנק מבלי שבוצעה בהם פעולה מסוימת לאורך זמן. בנוסף, ממש כמו בסרטים, הכסף יכול להיות ירשה מקרוב משפחה שנפטר והוריש לכם חלק מחסכונותיו. מכל מקום פעולת איתור כספים אבודים חשובה מעין כמוה כדי למצוא את הכסף המגיע לכם בהתאם לחוק.

איך מאתרים את הכספים

כדי לאתר כספים אבודים נדרשות כמה פעולות פשוטות של הקלדת פרטים אישיים כמו מספר תעודת זהות ושם מלא, מילוי טפסים רלוונטיים ושליחתם. ניתן לעשות זאת דרך אתר האינטרנט או המסלקה הפנסיונית. דרך ארוכה יותר היא לפשפש בתלושי השכר שלכם בחיפוש אחר הפקדות כספים לקרן פנסיונית שעד היום לא נתתם דעתכם אליה.

מה עושים עם הכסף?

לאחר שביצעתם את פעולת איתור כספים אבודים ומצאתם כסף ששייך לכם כדת וכדין, נשאלת השאלה מה אפשר לעשות אתו. זה כמובן תלוי באיזה כסף מדובר. אם, למשל, מצאתם תכנית פנסיונית ישנה ובלתי פעילה, ניתן לאחד אותה עם תכנית פנסיונית פעילה, ובכך גם להגדיל את גובה החיסכון הפנסיוני שהצטבר בינתיים. במקרים מסוימים משתלם יותר להשאיר את הכסף האבוד בתכנית המקורית שלו, והפעם פשוט לעקוב אחר כל צעד ושעל. כמו כן, ניתן תמיד למשוך את הכסף, רק חשוב לשים לב שהקנס עבור המשיכה אינו גבוה מדיי. זאת ועוד, אף על פי שמשיכת כספים אבודים נשמעת מפתה, בדקו את כל הפרמטרים. אולי יש חוב מצטבר שכדאי לכסות, לחסוך לטובת קנייה משמעותית של רכב, דירה או הלימודים הגבוהים של הילד.