סוגי הלוואות שנפוצות בשוק

השוק בישראל צמח הרבה במהלך השנים, וקח גם שוק האשראי והבנקים. היום האפשריות המוצעות למגזר הפרטי או הציבורי, הן מגוונות ורבות בנושא קבלת אשראי ומימון למטרות שונות. גם מול הבנקים וגם מול גוף חוץ בנקאי אשר מעניק הלוואות. הסוגים המוצאים ללקוחות משתנים בהתאם ללקוח אשר בה לקחת הלוואה, לדוגמא: תנאי ההחזר, הביטחונות שנדרשים לקבלת ההלוואה, ועוד מרכיבים שונים, כל לקוח בפני עצמו. ההיצע והביקוש להלוואות רק הולך וגדל בשוק. מה שמקנה תחרות גדולה והריי תחרות זה תמיד דבר טוב, וככה ההלוואות הפכו נגישות יותר וזמין יותר לקהל הציבור.

הלוואות במאפיינים נפוצים
יש סוגי הלוואות רבות בשוק שמאפשרות רביות והחזרים שונים, המאפיינים של כל ההלוואות ניתנות לרוב לחלוקה לכמה פרמטרים שונים וקבועים, שקובעים את אופי ההלוואה. לכל לקוח בשוק בונים בסופו של דבר הלוואה שונה שמורכבת ממרכבים מרכזים שמוצעים במרבית ההלוואות שקימות בשוק, מרכבים אלו כוללים חישוב הריבית של ההלוואה והאם היא צמודות מדד והאם יש לה ריבית משתנה או קבוע. אם ההלוואה בריבית קבוע אך צמודה למדד, עדיין יחווה המלווה שינויים במשך שנות ההחזר.

הלוואות ריבית משתנה
הלוואות אלו הן הנצפות ביותר בשוק, הריבית מן משתנה וזה משהו שידוע ומוסכם מראש באת לקיחת ההלוואה. הלוואות אלו הן בעצם הלוואות עם סיכון גבוה יותר, מכוון שמדד הריבית אינו יציב ומשתנה כל הזמן. הלוואה כזו יכולה להיות צמודת מדד והיא יכולה להיות גם קבוע. בהלוואה מסוג כזה המלווה בעצם לוקח על עצמו את הסיכון של הריביות המשתנות בשוק ואליו להבין זאת. הלוואות צמודות למדד- ברוב המקרים של הלוואות מסוג זה אשר צמודות מדד, ההצמדה היא לממד המחירים לצרכן, אשר משתנה כל חודשיים. כל פעם שמדד עולה כך גם גובה ההחזר של ההלוואה עולה, ולהפך במידה והוא יורד.
כאשר הלווה רוצה לקחת הלוואה אליו לשים לב לכל מה שנאמר לו, עדיף תמיד להתייעץ עם משהו שמבין. ואם בוחרים לעשות זאת לבד לפחות לקרוא טוב טוב את פרטי ההלוואה.