פרוייקטים עתידיים בירושלים

כל מי שמגיע לירושלים בעת הזאת יכול לראות, שהעיר עברה בשנים האחרונות שינויים מדהימים. העיר השתנתה מקצה לקצה, הן בכל הקשור להתפתחות ולעיצוב הרחובות שלה, פתיחת מוסדות תרבות חדשים, שינוי וחידוש עיצוב מבנים ישנים, בהסדרי התחבורה בעיר ועוד. השינויים שיפרו לא רק את המראה של העיר, אלא גם הכניסו לתוכה רוח חדשה, רעננה וצעירה, כיאה לעיר הבירה של ישראל.

במשך שנים, התמודדה ירושלים (ועדיין מתמודדות) הן עם תדמית של עיר ענייה ומוזנחת אשר תושבים צעירים רבים נוטשים אותה לטובת תל אביב, וכן עם תדמית של עיר אשר אין בה מקומות תרבות ובילוי. במהלך הזמן הגישה השתנתה, בין היתר באמצעות פרויקטים שונים אשר שיפרו באחת את החזות של העיר וכן הכניסו לתוכה אלמנטים שלא היו בה קודם לכן.

מה שאיפשר זאת, היתה הקמה של חברה לפיתוח מרכז ירושלים, עדן, וחברות עירוניות אחרות שנועדו לשפר את תנאי העיר וכן יזמות פרטית של תושבי העיר ואנשים שאוהבים אותה ומעוניינים לשפר את מצבה וחזותה. ביחד עם העירייה זה הביא להקמת מתחמים שונים שמושכים אליה ישראלים ותיירים בינלאומיים.

כך למשל, אנחנו יכולים לראות פתיחה של מתחמי עסקים ותרבות, שיקום גינות ציבוריות, שיפור חזיתות של בתי מגורים ובתי עסק באזורים שונים בעיר, פיתוח מרכז עסקים רוממה, פתיחת מתחם התחנה, שדרוג אזור תלפיות, שיפור חזות השוק, שינוי הכניסה אל העיר, הקמת הרכבת הקלה ועוד.

דוגמאות לפרויקטים שהתבצעו בעיר בשנים האחרונות

אנחנו יכולים לראות, כאמור, שורה של פרויקטים, הן בתחום התשתיות, העסקים והתרבות בעיר, פרויקטים אשר כולם התרחשו בשנים האחרונות ושינו הן את החזות שלה אך בעיקר הכניסו לתוכה דברים חדשים שלא היו בה בעבר.

כך למשל אנחנו יכולים לראות את רחוב המטריות בנחלת השבעה, מייצגים ממדינות שונות שמתרחשים במרכז ירושלים בשטח פתוח, פסטיבלי רחוב שמתרחשים במוקדים מרכזיים בעיר, גלריה פתוחה באזורים שונים בעיר, קמפוס ירושלים לאומנויות שמציע מרחב פעולה לאמנים משלל תחומים, הקמת פארקים ושטחים ציבוריים מפתוחים בצפון העיר ועוד.

צריך לציין, כל הפרויקטים מצליחים בזכות העובדה שתושבי העיר לוקחים בהם חלק ומשתתפים פעולה. אחרת לא היה סיכוי שאותם פרויקטים יצאו לפועל וימשכו אליהם אורחים מהארץ ומהעולם.