למי כדאי ללמוד קורס יבוא יצוא?

קהל היעד של קורס יבוא יצוא כולל גברים ונשים שמעוניינים להשתלב במסחר בינלאומי ולמי שכבר עוסק בתחום ורוצה להתעדכן בשינויים. מסיימי הקורס שעומדים בדרישות מקבלים תעודת הסמכה ויכולים להיעזר בה להגשת מועמדות לתפקידי מפתח

הסחר הבינלאומי עובר בשנים האחרונות שורה ארוכה של שינויים ומתפתח בקצב מהיר תודות לתהליכים טכנולוגיים. הגלובליזציה מדגישה את הערך המוסף של המסחר הבינלאומי והופכת אותו לתחום ידע נחשק עבור קהל יעד מגוון. כתוצאה מכך, ניתן גם לזהות עלייה בביקוש לקורסים מקצועיים ואקדמיים שנלמדים ברחבי הארץ.

בין אלו שרוצים להשתלב לאלו שכבר עוסקים בתחום

קהל היעד של קורס יבוא יצוא כולל גברים ונשים בטווח רחב של גילאים. ראשית, הקורס מיועד מטבע הדברים למי שיודע שהוא מעוניין להשתלב בתחומי היבוא, היצוא והסחר הבינלאומי. הקורס עוסק בנושאים כמו שיטות תשלום, היבטים פיננסיים בסחר בינלאומי ותחשיבי עלויות והוא מעניק את הידע הנדרש לטובת שיווק בינלאומי. הקורס כולל גם התמקדות במונחי יסוד בסחר בינלאומי ומטרתו להכשיר את הבוגרים להשתלבות מהירה בענף הגלובאלי.

שנית, הקורס מתאים למי שכבר עוסק בתחום ורוצה להתעדכן בשינויים. הגלובליזציה מתפתחת בקצב מהיר ויחד איתה התחרות מכיוון חברות בינלאומיות. מלבד אנשים שרוצים  לקבל בסיס מוצק והכנה לעבודה בתחום, הלימודים מיועדים למי שרוצים להרחיב את ידיעותיהם ולא מוכנים להישאר מאחור.

כמו כן, הקורס מיועד ליזמים עצמאיים שרוצים לקבל את הידע והכלים הטובים ביותר כדי להבין בתהליכי הביטוח והלוגיסטיקה. אלו בדרך כלל עצמאיים שכבר מוכרים מוצר או שירות לחו"ל, אבל מעוניין לעסוק בצורה נרחבת יותר ביבוא וביצוא ומבלי להיות תלויים בגורמים חיצוניים.

חברות שמתמחות בסחר בינלאומי מפנות מדי פעם את עובדיהן להכשרה במסגרת קורס יבוא ויצוא. התפקידים העיקריים שעוברים הכשרה נוספת מן הסוג הזה כוללים עובדים בתחומי הרכש, הקניינות והלוגיסטיקה, עמילי מכס, עובדים בתחומי הביטוח וכמובן בעלי מפעלים שעוסקים ביבוא ויצוא. המאפיין המשותף לכולם הוא הצורך בהיכרות עם תחום הסחר הבינלאומי לעומקו.

כך תדעו האם הקורס מתאים לכם

הלימודים נמשכים בין 100-200 שעות אקדמיות ותוכלו לדעת האם הם מתאימים לכם באמצעות מענה על מספר שאלות מפתח. ראשית, כדאי שתשאלו את עצמכם האם אתם צריכים תעודת הסמכה מטעם לשכת המסחר והתעשייה. מסיימי הקורס שעומדים בדרישות החובה מקבלים את התעודה הזו ובעזרתה הם יכולים להשתלב בתפקידי מפתח בשוק הפרטי והציבורי.

שנית, מומלץ שתבדקו האם הסחר הבינלאומי הוא בכלל תחום שתהיו מעוניינים להשתלב בו. הקורס מתאים למי שלא מפחד לקחת יוזמות ולמי שרואה את העולם כפלטפורמה להשקעות. הקורס מיועד למי שרוצה לדעת איך לנהל מו"מ ואטרקטיבי בקרב אנשים שחולמים להכיר את תהליך היצוא והגופים המטפלים בו. במידה והתשובות יתאימו לאופי הקורס, סביר להניח שתפיקו ממנו תועלת רבה.